فرهنگی هنری

رونمایی از کتاب شناخت‌نامه ساز ایرانی عود در قشم

کتاب “شناخت‌نامه ساز ایرانی عود در سواحل خلیج فارس و هرمزگان در قشم که به موضوع عودنوازی از سواحل خلیج فارس تا شرق آفریقا پرداخته شده با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قشم رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری “خبر قشم”، رونمایی از این کتاب با حضور حجت حجت حاجی زاده نویسنده این اثر و سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در محل موزه ژئوپارک شهر قشم رونمایی شد.

حجت حاجی زاده در حاشیه این مراسم به خبرنگار پایگاه خبری “خبر قشم”، گفت: ساز ایرانی عود سال گذشته در سازمان بین‌المللی یونسکو به نام ایران و مشترک با کشور سوریه ثبت شد.
وی ادامه داد: با ثبت جهانی این ساز، کتاب “شناخت‌نامه ساز ایرانی عود در سواحل خلیج فارس و هرمزگان ” با بررسی جایگاه این ساز که در معرفی فرهنگ بین الملل از سواحل شرق آفریقا تا سواحل خلیج فارس و تا سواحل هرمزگان نقش مهمی دارد، پرداخته است.

به گفته حاجی زاده، کتاب شناسنامه ساز ایرانی عود در حوزه طرب به عنوان ژانری از موسیقی، موضوعات فرهنگی بین‌الملل سواحل شرق آفریقا تا خلیج فارس و تا سواحل هرمزگان را مورد بررسی قرار داده است.
وی یادآور شد: مراسم امروز در جزیره جهانی قشم با توجه به اینکه پیش از این از کتاب رونمایی نشده بود، در حقیقت جشن امضا و رونمایی محسوب می‌شود.

بنا به این گزارش، مستندی هم براساس روایت‌های این کتاب با نام “مستند روایت طرب‌انگیز طرب” امروز در محل موزه ژئوپارک شهر قشم قشم به نمایش درآمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا