فرهنگی هنری

فرهنگ قشم ثروتی که باید به میراث ماندگار تبدیل شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: فرهنگ جزیره قشم ثروتی است که با برگزاری جشنواره‌هایی همانند “تیتوک”، باید آن را به میراث فرهنگی ماندگار تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری “خبر قشم”، ادریس راموز در نشست خبری اولین جشنواره سراسری قصه‌های جزیره “تیتوک” که در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره تیتوک حرکتی بود تا جزیره جهانی قشم از آینه دیگران هم دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره تیتوک روایت ارزشمندی از قصه‌ها، مثل‌ها و لالایی‌های رایج جزیره جهانی قشم است، افزود: لالایی‌ جزیره براساس تواقق انجام شده با حوزه هنری کشور در قالب شعر و موسیقی ساخته می‌شود و سرودهای خوب و فیلم‌نامه‌هایی که از مزیت  فیلم و سریال و روایتگری برخوردارند هم از داستان‌های جزیره کشف و به تولیدات رسانه‌ای تبدیل خواهند ‌شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد از نحوه دقیق کمیته داوری جشنواره تیتوک با هدف تقدیر از بهترین‌ها تقدیر و اظهارامیدواری کرد که در سال‌های آینده جشنواره‌های فرهنگی از جمله تیتوک، عود نوازی، یامال، آب و آوا با هدف برجسته سازی در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شوند.

وی گفت: با تلاش‌های انجام شده خوشبختانه روز به روز شاهد توجه بیشتر اصحاب فرهنگ و هنر ایران به غنای فرهنگی جنوب کشورمان از جمله آثار هنری جزیره جهانی قشم هستیم. شایان ذکر است؛ با توجه به اعلام برگزاری اختتامیه جشنواره سراسری قصه‌های جزیره با عنوان تیتوک که در نیمه نخست ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، خبرنگار پایگاه خبری “خبر قشم” از معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم درخواست کرد در این آئین، از شخصیت مرحومه فاطمه دژکانی که نقش بسزایی در جمع‌آوری آثار فرنگی قشم با چاپ چندین جلد کتاب دارد، قدردانی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا