محیط زیست

مشارک قشم در نهضت بزرگ سرسبز کردن ایران با کاشت 100 هزار درخت

سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: سهم این جزیره برای مشارکت در طرح عظیم کاشت یک میلیارد درخت در کشور، توزیع 100 هزار نهال است.

به گزارش پایگاه خبری “خبر قشم” محمد پورعلی در حاشیه روز درختکاری که در پارک یاس شهرک نریمان شهر قشم انجام شد، اظهار کرد: همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی (15 اسفند ماه)، بیش از 3 هزار اصله نهال به صورت رایگان در نقاط مختلف جزیره قشم در حال توزیع است.
وی با اعلام اینکه بمناسبت‌های مختلف نسبت به توزیع رایگان و کاشت نهال در قشم اقدام می‌شود، افزود: پیش از این هم سه هزار نهال از انواع گیاهان مثمر مانند لیمو، انبه، زیتون جنوب و گارم زنگی و گیاهان زینتی و غیرمثمر گرمسیری که با آب و هوای جزیره سازگاری دارند را توزیع کرده‌ایم.
سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سرسبز نگهداشتن این جزیره توریستی در فصل‌های مختلف سال از سیاست‌های مهم این سازمان است و توزیع رایگان نهال و درخت در طول سال ادامه خواهد داشت.


وی تصریح کرد: با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی کارهایی نظیر بهسازی و احیای فضای سبز درون شهر، کاشت گل‌های فصلی جدید، آماده سازی کمپ پارک‌ها، رنگ‌آمیزی جداول، اجرای دیوارنگاره و المان‌های شهری را با بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار آغاز کردیم و هم اینک چهره بهاری جزیره آماده
بنابر این گزارش، در آئین روز درختکاری 22 نهال به نام 22 شهید والامقام شهر قشم با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاونان و مدیرانم این مجموعه و همچنین خانواده معظم شهدا و رئیس اداره بنیاد شهید شهرستان قشم در پارک یاس شهرک نریمان قشم کاشته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا