عمرانی

ارتقا کیفیت زندگی مردم، هدف اصلی اجرای پروژه های عمرانی مناطق آزاد / برنامه عملیاتی ۵ ساله قشم تهیه و تدوین می‌شود

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم، ایجاد توسعه منطقه ای و انجام پروژه های زیرساختی جهت ایجاد آبادانی با هدف تعالی کیفیت زندگی ساکنان، گردشگران و فعالان اقتصادی را مهمترین ماموریت سازمان های مناطق آزاد کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سعید اکبریان در دومین نشست معاونان عمرانی و مدیران محیط زیست مناطق آزاد کشور، اظهار کرد: افزایش کیفیت زندگی ساکنان مناطق آزاد، گردشگران و فعالان اقتصادی در این مناطق با اجرای پروژه های زیرساختی و توسعه منطقه ای فراهم می شود.
وی ادامه داد: توانمندسازی جامعه محلی جزیره قشم در حوزه ایمنی از مهمترین برنامه هایی است که طی ماه های گذشته با هدف مدیریت بحران و ارتقا فرهنگ و سطح ایمنی نقاط مختلف در دستور کار قرار گرفته است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: همچنین برنامه ریزی های خوبی در حوزه ایجاد سامانه هوشمند یکپارچه املاک و شهرسازی و طرح توسعه شهر هوشمند در منطقه آزاد قشم صورت گرفته که در آینده نزدیک اجرایی می شود.
اکبریان نبود برنامه های توسعه ای جامع و بلندمدت را یکی از کمبودهای مناطق آزاد دانست و افزود: در منطقه آزاد قشم به دنبال تهیه و تدوین برنامه های عملیاتی 5 ساله بدون نگاه های سلیقه ای با هدف ایجاد توسعه متوازن منطقه ای در سطح جزیره هستیم.
وی در پایان گفت: طراحی فرآیندها، طرح ها، پروژه ها تا حدود زیادی انجام شده و ساز و کار ارزیابی و سنجش رضایت جامعه محلی و گروه های مختلف ذی نفعان نیز پیش بینی شده است تا با اجرای آنها شاهد سرعت گرفتن توسعه، پیشرفت و افزایش کیفیت زندگی ساکنان در جزیره باشیم.
براساس این گزارش روح الله اکبری، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه گفت: مناطق آزاد کشور باید در حوزه های مختلف از جمله پذیرش سرمایه داخلی و خارجی، توسعه منطقه ای، عمران و آبادانی و خدمات رسانی به مردم با یکدیگر رقابت مثبتی داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت نقش مناطق آزاد در توسعه و رونق اقتصادی کشور، ادامه داد: فرصت های مختلفی برای پیشرفت و توسعه در مناطق آزاد کشور وجود دارد که باید شناسایی شود.
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: هدف اصلی از اجرای برنامه ها، طرح ها و پروژه های مختلف در تمامی سطوح باید ارتقا کیفیت زندگی مردم منطقه و جامعه ذی نفعان شامل فعالان اقتصادی و گردشگران باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا