فرهنگی

کتابخانه سیار، میهمان مدارس قشم شد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: کتابخانه سیار به مناسبت هفته کتاب و با هدف آشنایی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان سرزمین آب و آفتاب امروز (سه شنبه) میهمان مدارس این شهرستان مرزی شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از ایرنا، صالحه ایرانمنش اظهار داشت: طرح کتابخانه سیار به مناسبت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» و با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان مدارس بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس با فرهنگ کتاب و کتابخوانی به اجرا در آمده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه سیار با هماهنگی های به عمل آمده با اداره آموزش و پروش قشم و موسسه قرآن و عترت فاطمه الزهرا(س) با ۲۵۰ عنوان کتاب به مدت ۲ ماه هر روز در یک یا دو مدرسه این شهر برگزار و برپا می شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم توضیح داد: این نمایشگاه سیار در نخستین ایستگاه کتابخوانی در راستای استحکام معنویت و روح ایمان و تدین در مدرسه دخترانه سماء شهر قشم گشایش یافت که با استقبال بسیار خوب دانش آموزان این مدرسه مواجه شد.

ایرانمنش اضافه کرد: هفته کتاب در جزیره تمدنی قشم فرصت مناسبی برای نشر، گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه مفید در بین دانش آموزان و قشموندان است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه کتاب و کتابخوانی در گسترش دانش و ارتقای آگاهی های عمومی در بین جزیره نشینان قشم افزود: پیشرفت فرهنگ در هر جامعه بستگی تنگاتنگی به میزان مطالعه فردی و برخورد شایسته افراد آن جامعه با کتاب و کتابخوانی دارد.

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از امروز آغاز می شود و تا ۳۰ آبان ادامه دارد.

در تقویم رسمی کشور، ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه به نام هفته کتاب و کتابخوانی نام گذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا