ورزشی

ورزشکاران قشمی رکورد بین المللی نوبل یوگا را جابجا کردند

ورزشکاران جزیره قشم اعزامی به مسابقات بین المللی یوگا در شهر کارنال کشور هند برای نخستین بار رکورد بین المللی نوبل یوگا را به نام خود ثبت کردند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از ایرنا، در این مسابقات بین المللی ورزشکاران قشمی پس از ثبت نام و انجام تست آنلاین (برخط) که در اواخر تیرماه امسال انجام شد، پس از قبولی و پذیرش در این آزمون به کشور هندوستان اعزام و در این کشور موفق به ثبت نهایی این رکوردها شدند.

در این دوره از مسابقات محمد علی میرزاجانی در سن ۵۲ سالگی رکورد مایور آسانا تک دست را به مدت ۶۲ ثانیه به ثبت رساند.

در این دوره از مسابقات سپهر معاونی رکورد Durvasasana را به مدت یک دقیقه و ۳۰ ثانیه انجام داد و سهیل سخاوتی راد رکورد تیتیبا آسانا را به مدت ۲ دقیقه و ۲۶ ثانیه به نام خود ثبت کرد.

در ادامه این رقابت ها فرحناز پرتوی مهر نیز به عنوان مدیر بین المللی ایران در سازمان نوبل انتخاب شد.

یوگا ورزشی همگانی است که به سن و سال و جنسیت خاصی اختصاص ندارد و زنان و مردان در هر دوره سنی می توانند به آن بپردازند.

یوگا از جمله رشته های ورزشی است که قدمتی بین سه هزار تا پنج هزار سال برای آن متصور هستند.

گفته می شود این ورزش ابتدا از ایران به هند رفته، لیکن در جهان امروز هند منشا این ورزش شناخته شده است.

سبک های مختلفی برای آن تعریف شده، آنطور که کارشناسان ورزشی می گویند، در مجموع یوگا همه ابعاد وجودی انسان را در بر می گیرد.

کارشناسان این رشته می گویند: زمانی که انسان بتواند به مرحله تعادل در تمام ابعاد وجودی برسد آن وقت است که به بهترین شکل در جامعه ایفای نقش کند.

یوگا یکی از ورزش‌های در حال رشد در جزیره قشم بوده که به لحاظ ویژگی جسمی، تنفسی و ذهنی همواره با استقبال بالایی از سوی جزیره نشینان رو به رو شده است.

یوگا به عنوان یکی از مکاتب ذهنی و فکری شرق به مجموعه‌ای از حرکات نرمشی و ذهنی در قالب ورزش گفته می‌شود که علاوه بر سلامت جسم به آرامش درون و کنترل ذهنی افراد نیز کمک می‌کند.

با اینکه خیلی از مردم، تاریخ شکل گیری یوگا را در هند جستجو می‌کنند، اما بررسی‌های علمی نشان داده که این ورزش در ایران قدمت چهار هزار ساله داشته و بین اقوام آریایی نیز مرسوم بوده است.

صحبت از یوگا در این برهه زمانی چندان عجیب و غریب نیست و تقریبا از تمامی گروه‌های سنی مردان و زنان به این رشته ورزشی علاقه مند هستند، اما همچنان این ورزش نتوانسته در محافل رسمی خود را به خوبی معرفی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا