فرهنگی

تفاهم نامه منطقه آزاد و ارشاد در یک قدمی امضا/سرپرست کنونی از نیروهای مورد وثوق است

تفاهمنامه تفویض اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان منطقه آزاد پس از تایید کارشناسان هر دو نهاد، نهایی شده و به زودی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم امضاء خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خبرقشم، پیش از این اختیارات وزارت ارشاد در قالب یک تفاهمنامه مشترک با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، به منطقه آزاد قشم و چند منطقه آزاد دیگر در قالب راه اندازی تشکیلات یک اداره کل مستقل از استان تا مرداد ماه 1402 تفویض شده بود.
مردادماه امسال زمان سه ساله تفاهمنامه فی‌مابین پایان یافت ولی به دلیل موقعیت و شرایط ویژه جزیره پهناور و جهانی قشم و حفظ یکپارچگی فرهنگی و پاسخ به مطالبات بحق جامعه فرهنگ و هنر جزیره، سازمان منطقه آزاد قشم مستقلاً مذاکرات با وزارتخانه مذکور برای تمدید این تفاهم‌نامه و تفویض اختیارات را پیگیری کرد.
براساس این گزارش پیشنهاد سازمان منطقه آزاد قشم مورد استقبال وزیر قرار گرفته و در حال حاضر متن نهایی تفاهم نامه که به تایید طرفین رسیده است طی مراسمی امضاء و اجرا خواهد شد.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگوی اختصاصی با خبرقشم ضمن رد تلویحی هرگونه ناهماهنگی بین ارشاد و سازمان گفت: به منظور پیشبرد امور جاری اهالی فرهنگ و هنر جزیره، مطابق با تفاهم و مذاکرات سازمان منطقه آزاد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از نیروهای مورد وثوق جزیره به عنوان سرپرست این اداره انتخاب شده است.
وی افزود: هرگونه انتصاب و تغییر احتمالی مطابق با روال معمول طی این سالها با هماهنگی هر دو دستگاه انجام خواهد شد.

خبرقشم به سهم خود بعنوان بخشی از جامعه فرهنگی امید دارد با عنایت به اهمیت موضوع، حساسیت بوجود آمده در میان اهالی فرهنگ و هنر و همچنین اهتمام دولت به پاسخگویی به مطالبات قشموندان، شاهد تسریع روند امضای تفاهمنامه و احیای اختیارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا