آخرین خبرهااجتماعی فرماندار قشم:

مسوولان در پاسخگویی سرعت عمل داشته باشند

فرماندار قشم گفت: مسوولان شهرستان باید در برابر حوادثی که در حوزه مدیریتی آن ها رخ می دهد به سرعت به افکار عمومی پاسخ گو باشند تا مشکلات دیگری به اصل حادثه اضافه نشود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، علیرضا نصری روز شنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان قشم افزود: همچنین مسوول هر نهاد، باید اتفاقات غیر مترقبه حوزه ماموریت خود را در سریع ترین زمان ممکن به مسوولان ارشد شهرستان اطلاع دهد تا تصمیمات لازم برای مدیریت مساله در کمترین زمان ممکن اخذ شود.
وی به غرق شدن شناور آمبولانس دریایی فرسوده قشم در شب گذشته اشاره و تصریح کرد: مطلع شدن مسوولان شهرستان از این حادثه پس از چندین ساعت و از طریق فضای مجازی پذیرفتی نیست.
فرماندار قشم افزود: در فضای مجازی نیز اخبار به صورت متناقض و بر اساس شنیده ها منتشر شد که این امر نیز غیر قابل قبول است.
نصری با اشاره به اینکه ۲ آمبولانس دریایی امر خدمات رسانی در قشم را بر عهده دارند، ادامه داد: آمبولانس دریایی فرسوده که مورد استفاده قرار نمی گرفت، غرق می شود و این مساله ساده نباید باعث ایجاد نگرانی شود.
آمبولانس دریایی فرسوده قشم،شامگاه پنجشنبه در اثر برخورد قایق با آن در اسکله بهمن قشم غرق شد.

** زیرساخت ها و امکانات آتش نشانی تقویت شود
فرماندار قشم گفت: تجربه نشان داده است که امکانات آتش نشانی و زیرساخت های لازم برای فعالیت این نهاد نیاز به تقویت دارد.
وی افزود: همچنین باید با آموزش و سنجش آتش نشانان، آمادگی این مجموعه را برای مدیریت بحران ارتقا داد.
نصری ادامه داد: همچنین آموزش مقابله با بحران از موارد بسیار کلیدی و مهم برای پیشگیری است که باید برای آن برنامه ریزی داشت.
وی اظهار داشت: نهادهای مربوط مانند هلال احمر باید در نقاط مختلف شهرستان دوره های آموزشی دایر کنند تا در کنترل بحران و مدیریت آن اثرگذار باشد.
فرماندار قشم افزود: برگزاری مانورهای مختلف در حوزه مدیریت بحران نیز می تواند توانمندی نهادها و آگاهی مردم را در هنگام بروز بحران های احتمالی ارتقا دهد.
وی ادامه داد: همچنین با برگزاری مانورها نقاط ضعف و کمبودها مشخص می شود که می توان با آگاهی کامل برای رفع آن کوشید.

** بانک اطلاعاتی مدیریت بحران تهیه شود
فرماندار قشم گفت: باید بانک اطلاعاتی از تجهیزات و امکانات تمام اداره ها و نهادهای شهرستان اعم از بخش دولتی و خصوصی تهیه شود.
وی افزود: در اختیار داشتن این آمار، تمام توان شهرستان را مشخص می سازد که به مدیریت بحران کمک می کند و باعث می شود کار در سریع ترین زمان ممکن به سامان برسد.

**استحکام دکل های برق قشم تقویت شود
نصری تصریح کرد: در حوزه برق رسانی نیز برخی دکل ها به لحاظ استحکامات دچار ضعف هایی است که هم از نظر پدافند غیر عامل و هم برای توسعه برق در جزیره نیاز است که تقویت شود تا مشکلات به حداقل برسد.
وی مدارس تخریبی را مشکل دیگری برای شهرستان دانست و افزود: برخی مدارس در سال های قبل هنگام بارش باران، دچار آب گرفتگی می شدند.
فرماندار قشم ادامه داد: باید برخی اصلاحات پیشگیری در این مدارس انجام شود که از وقوع آبگرفتگی در آن ها جلوگیری شود.

**سوخت مورد نیاز قشم ذخیره شود
وی اظهار داشت: در بحث تامین انرژی و سوخت مشکل خاصی در قشم وجود ندارد اما باید تمهیدات لازم برای مواقع بحران پیشبینی شود.
نصری گفت: با توجه به اینکه در مواقع توفان، اسکله تعطیل می شود، بحث ذخیره سازی سوخت از طریقف مسوولان مربوط به صورت جدی دنبال شود تا در مواقعی که راه ارتباطی قطع می شود شهرستان با کمبود مواجه نشود.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۶۲۸ کیلومتر مربع وسعت و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا