اجتماعی

آیین روز جهانی کودک در مدارس ابتدایی قشم برگزار شد

آیین ویژه روز جهانی کودک امروز (دوشنبه) با حضور صدها کودک قشمی در مدارس ابتدایی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، حسین رنجبر گلشواری اظهار کرد: کودکان سرمایه های کشور هستند و ما باید در راستای رشد و تعالی آنان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: مطابق آموزه های دینی تربیت صحیح کودکان اهمیت زیادی دارد و ایجاد فرصت و شرایط مناسب برای رشد و تعالی آنان و توجه به سلامت جسمی و روانی کودکان از وظایف اولیای مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: تحصیل علم و دانش هم وظیفه کودکان و دانش آموزان است و امید داریم در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

در این آیین ها اجرای بازی های گروهی سنتی با هدف ایجاد نشاط و شادابی بیشتر در کودکان، آگاهی آنان از توانمندی های فکری و بدنی و احیای بازی های سنتی فراموش شده جزیره قشم از جمله برنامه هایی بود که به مناسبت روز جهانی کودک در مدارس ابتدایی قشم برگزار شد.

در هنگام اجرای این برنامه ها، آسمان مدارس شهرستان مرزی قشم مملو از بادبادک های رنگین شد و کودکان در این روز با اجرای شعر و سرود، اجرای نمایش های خلاقانه و ساختن کار دستی این روز را گرامی داشتند.

این برنامه ها به صورت ویژه در دبستان فاطمیه، خلیل عجم، جهان آرا، نجمیه و سایر مدارس ابتدای شهر قشم و دبستان فضیلت و کسری شهر بندری درگهان برگزار شد.

۱۵ تا ۲۱ مهر به عنوان روز جهانی و هفته ملی کودک نامگذاری شده است.

شعار امسال این هفته «کودکی بهتر، زندگی بهتر» انتخاب و در این هفته با هدف معطوف کردن توجه جامعه به حقوق کودکان و تقویت هماهنگی بین سازمان‌های موثر و بخش‌های فعال در حوزه کودکان ویژه برنامه‌های مختلفی در مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

روز و هفته ملی کودک از مهمترین مناسبت‌هایی است که همه ساله در کشورهای مختلف به منظور توجه به حقوق کودکان و برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط زندگی آنان برگزار می‌شود.

در این هفته، اقدام‌هایی از سوی دولت، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط انجام می‌شود تا مسایل مربوط به کودکان مورد توجه قرار گیرد.

برنامه‌هایی نظیر نشست‌ها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های آموزشی برگزار می‌شود تا آگاهی‌افزایی درباره حقوق کودکان به وجود آید و توجه بیشتری به مسایل آنان معطوف شده و راهکارهایی برای حفاظت از حقوق آنان ارایه شود.

هفته ملی کودک فرصتی است تا جامعه به وجود و نیازهای کودکان توجه بیشتری داشته باشد و برنامه‌هایی برای مراقبت و حمایت از آنان انجام دهد.

بر این اساس برنامه‌های هفته ملی کودک از روز شنبه ۱۵ مهر آغاز شده روزی که به نام کودک، صلح، امنیت و محیط نام گذاری شده است و پس از آن روز یکشنبه ۱۶ مهر «کودک، زندگی، سلامت و رشد»، دوشنبه ۱۷ «کودک، مشارکت، آگاهی و شکوفایی»، سه شنبه ۱۸ مهر «کودک، خانواده، هویت و عدم تبعیض»، چهارشنبه ۱۹ مهر «کودک، اخلاق، تربیت و مصلحت»، پنجشنبه ۲۰ مهر «کودک، گذشته، حال و آینده» و جمعه ۲۱ مهر «کودک، رفاه، بهزیستی و دسترسی برابر» نام گرفته است.

کودکان و نوجوانان سراسر کشور، مربیان و اولیای تربیتی، خانواده‌ها و فعالان حوزه کودک و نوجوان مخاطبان برنامه‌های این هفته هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا