اجتماعی

مزار شهدای قشم غبارروبی و عطر افشانی شد

مزار شهدای شهرستان مرزی قشم امروز (پنجشنبه) همزمان با نخستین روز از هفته گرامیداشت فراجا با حضور فرماندهان و کارکنان انتظامی و مرزبانی، مردم، خانواده معظم شهدا و مسوولان محلی غبار روبی و عطر افشانی شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، حاضران در این آیین معنوی پس از قرائت فاتحه با نثار گل، از مقام شامخ شهیدان تجلیل کرده و یاد و خاطره دلاورمردی‌ها، رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای این شهرستان را گرامی داشتند.

مسئول عقیدتی سیاسی انتظامی شهرستان قشم در این آیین با تبریک هفته فراجا، دفاع از آرمان های والای امام خمینی(ره) و منویات فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله امام خامنه ای(مدظله العالی) در تحقق جامعه ای با معیارهای انسانی، اسلامی و عدالت محور را از شاخصه های اقتدار آفرین این نیرو توصیف کرد و گفت: امروز فراجا با وجود فرماندهان و کارکنانی متعهد و دلسوز و بهره گیری از عناصر هوشمند و روش هایی کارآمد، توانسته است در حفظ نظم، امنیت و آرامش حاکم بر ایران اسلامی توانمندتر از همیشه بدرخشد.

حجت الاسلام و المسلمین روح الله معصومی ادامه داد: این روزها حرکت رو به جلو در فراجا بسیار روشن است و همه اقداماتی که در این مجموعه صورت می گیرد در راستای اهداف متعالی و مقدس هدف گذاری شده و مبانی اندیشه اسلامی تمامی روش ها و ایده ها این نیرو را در برگرفته است.

وی گفت: شایسته و بجاست که در این ایام قدردان شهدا و ایثارگرانی باشیم که با نثار خون پاک خود امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آورده و موجب باروتر شدن درخت تنومند انقلاب شکوهمند اسلامی شده اند.

شهرستان قشم با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۲ شهید(۲۰ شهید دفاع مقدس، یک شهید سلامت و یک شهید مدافع امنیت) و ۱۱ آزاده را تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد سه نفر از آنان هشت سال تمام در اسارت نیروهای بعثی صدام بوده اند و یکی از آنها جزو آن ۲۳ نوجوان رزمنده و معروف اسرای جنگی عملیات بیت‌المقدس است.

این شهرستان همچنین میزبان پیکرهای پاک ۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس پنج شهید در یادمان شهدای گمنام شهر قشم، یک شهید گمنام در جزیره لارک، یک شهید گمنام در جزیره هنگام و سه شهید گمنام در شهر بندری درگهان در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس و سرزمین آب و آفتاب است.

هفته فراجا همه ساله در اواسط مهرماه برگزار می شود.

۱۳ مهر در تقویم رسمی کشورمان به نام روز نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

امسال از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه به عنوان هفته گرامیداشت فراجا نامگذاری شده و شعار این هفته “شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار” است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا