سیاسی

۶۹ طرح به مناسبت هفته دولت در قشم بهره‌برداری می‌شود

فرماندار قشم گفت: ۶۹ طرح عمرانی، اقتصادی و زیربنایی به ارزش یکهزار و ۴۳ میلیارد تومان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت امسال در این شهرستان مرزی کلنگ زنی و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محمد محمدحسینی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: طرح‌های امسال نسبت به سال قبل در حوزه اعتباری ۳۱۵ درصد و در شاخص عدد ۴۷ درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: طرح های قابل بهره برداری در هفته دولت ۱۴۰۲ در بخش های عمران شهری و روستایی، برق، بخش خصوصی، شیلات و راه ۲۷۵ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: ساماندهی ۳۲۰ نفر از صیادان جزیره قشم نیز با اجرای مرحله دوم بهسازی و لایروبی اسکله رمچاه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان محقق شده است.

محمدحسینی اضافه کرد: شاخص ترین سرفصل طرح های شهرستان قشم در هفته دولت امسال مربوط به حوزه «برق» با ۵۶ میلیارد تومان اعتبار و ۶ طرح است.

وی گفت: بخش خصوصی نیز با تسهیلگری دولت ۳۰ میلیارد تومان در سه طرح سرمایه گذاری کرده است که حدود ۴۰ درصد از حجم اشتغال آفرینی طرح های هفته دولت در قشم را به خود اختصاص می دهد.

فرماندار شهرستان قشم افزود: در بخش «راه» نیز سه طرح با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به سرانجام رسیده و در حوزه «عمران شهری و روستایی» هفت طرح با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان برای بهره برداری در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی بیان کرد: شبکه فشار ضعیف زمینی به طول پنج هزار متر و اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان و شبکه فشار متوسط هوایی با اعتبار ۲ میلیارد تومان به طول چهار هزار و ۵۰۰ متر طرح های شاخص بخش برق است.

محمدحسینی اعلام کرد: بهسازی و آسفالت معابر شهر قشم با اعتبار هفت میلیارد تومان در حوزه عمران شهری و آسفالت معابر روستای ریگو به ارزش ۲ میلیارد تومان از طرح های شاخص حوزه عمران روستایی به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم گازرسانی به شهر قشم با اعتبار ۸۴ میلیارد تومان نیز شاخص‌ترین طرحی است که کلنگ‌زنی خواهد شد و حدود ۹ هزار و ۸۰۰ خانوار از آن بهره‌مند می شوند.

دوم تا هشتم شهریور ماه مصادف با شهادت مظلومانه ۲ شخصیت فداکار انقلاب، محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا