اقتصادی

تقدیر از واحدهای برتر صنایع کوچک منطقه آزاد قشم

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پنج واحد برتر صنایع کوچک فعال شهرک های صنعتی منطقه آزاد قشم در هفته حمایت از صنایع کوچک تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مرتضی صابری با بیان این مطلب، اظهار داشت: در حال حاضر 61 واحد صنایع کوچک در شهرک های صنعتی منطقه آزاد قشم مشغول فعالیت هستند.
وی ادامه داد: این واحدهای تولیدی در حوزه های شناورسازی، مواد غذایی، شیمیایی، آرایشی بهداشتی، منسوجات، مواد غذایی و … فعالیت داشته و در مجموع برای بیش از 690 نفر اشتغال ایجاد کرده اند.
مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با بررسی شاخص های مختلف از پنج واحد صنایع به عنوان واحدهای برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.
به گفته صابری؛ صنایع کوچک به دلیل سرمایه گذاری های پائین، درآمدزایی بالا و سهم قابل توجهی از اشتغال، به عنوان موتور محرکه اقتصاد تلقی شده و نقشی مهم در رونق تولید و افزایش اشتغال دارند.
وی خاطرنشان کرد: حمایت از صنعتگران و کارآفرینان در حوزه های مختلف بویژه صنایع کوچک، می تواند سبب تغییرات بنیادین در وضع اقتصادی شده و به اجرای موفق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی منجر شود.
مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: در حال حاضر ۲۱۸ شرکت صنعتی و واحد تولیدی در این منطقه فعال هستند که برای بیش از ۶۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده اند.
گفتنی است، براساس تقویم ملی ایران روز 21 مردادماه به عنوان روز ملی صنایع کوچک و آغاز هفته حمایت از صنایع کوچک به مدت هفت روز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا