سلامت

فرماندار قشم: پزشکان پیام آوران تندرستی جامعه هستند

 فرماندار شهرستان قشم گفت: پزشکان، پیام آوران تندرستی و بهبودی جامعه هستند که با تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر خود در تسکین آلام بیماران و دردمندان روح امید را در جامعه می دمند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محمد محمدحسینی روز چهارشنبه به مناسبت یکم شهریور ماه روز پزشک اظهار کرد: در پیشینیه‌ تاریخی و فرهنگ عمومی این سرزمین، طبابت از جایگاه رفیع و طبیب از قداست خاصی برخوردار بوده است و پزشک را مظهر اسم محیی، احیا کننده‌ جان ها و واسطه‌ فیض حیات می دانند.

وی ادامه داد: در فرهنگ اسلامی، ارزش دانش گرانقدر پزشکی و فعالیت حرفه ای طبیبان تا بدان اندازه والا و عظیم است که احیای جانی برابر با حیات همه‌ جان ها و مردم نه فقط برای جستجوی تسکین که در مقام هدایت و مشاوره گاه در تمامی ابعاد زندگی پزشک را محرم و امین خود شمرده و او را پی جویی می‌ کنند.

فرماندار قشم توضیح داد: پزشکان ضامن سلامت جامعه، امنیت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را با روح بلند خود، در سایه لطف الهی التیام می بخشند.

محمدحسینی اضافه کرد: پزشکان، طبابت را با حکمت و اخلاق در آمیخته و با دم مسیحیایی خویش، درد و رنج را از جسم و روان دردمندان زدوده و شوق امید را در کالبد جسم و روح زندگی آنان می دمند و نماد برجسته و الگوی بارز چنین حکیمان و اندیشوران دلسوز و عالمان فرزانه در تاریخ پر فروغ این سرزمین طبیب نامور و نابغه بزرگ ایرانی، شیخ الرئیس ابوعلی سینا است که به واسطه ارتباطش با خدا و مکتب وحی، نور حکمت الهی در دل او درخشید و به حکیم الهی تبدیل شد.

وی گفت: اینجانب فرا رسیدن این روز بزرگ را به همه پزشکان، پیراپزشکان و خانواده بزرگ پزشکی کشور، استان هرمزگان و شهرستان مرزی قشم تبریک عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال توفیق روزافزون و سرافرازی همه پزشکان در انجام رسالت حرفه ای و ارایه خدمات شایسته و مورد رضایت خلق و خالق را مسئلت می کنم.

روز اول شهریور ماه، به پاس بزرگداشت ابوعلی سینا ستاره پُر فروغ عرصه طب در ایران، روز پزشک نامیده شده است.

“ابوعلی حسین بن عبدالله” معروف به ابن سینا، پدرش از مردم بلخ و مادرش ستاره اهل بخارا بود.

وی در سال ۳۷۰ هجری قمری در بخارا متولد شد و در همان جا نیز به کسب علم و دانش پرداخت.

ادبیات، قرآن، فقه و حساب را نزد پدر آموخت و سپس به آموختن هندسه، نجوم، تعقیب علوم طبیعی، مابعدالطبیعه و طب پرداخت.

ابن سینا پس از معالجه نوح بن منصور پادشاه سامانی به دربار او راه یافت و در سن ۲۱ سالگی شروع به تالیف کتاب های مختلفی کرد و پس از چندی در سراسر ایران شهرت بسزائی یافت.

وی عمر خود را در راه کسب علم و دانش و تالیف کتاب های مختلف صرف کرد و لحظه ای از کار علمی فارغ نشد تعداد تالیفات او تا یکصد و بیست کتاب گفته شده که اغلب آنها به زبان عربی است و از آن جمله کتاب شفا در فلسفه و حکمت، قانون در طب و اشارات شهرت جهانی دارد و بارها به زبان های مختلف از جمله عربی، لاتین، فرانسوی و ایتالیایی ترجمه و در دانشگاه های مختلف جهان تدریس می شود.

نشریه تاریخی «لایف استریم» که به بررسی موضوعات تاریخی و فلسفی می پردازد «ابوعلی سینا» فیلسوف و دانشمند ایرانی قرن دهم میلادی را به عنوان یکی از ۱۰ فیلسوف برتر تاریخ معرفی کرده است.

این فیلسوفان بر اساس میزان تاثیری که روی جریان فکری زمان خود و بعد از آن گذاشته اند و همچنین عمق دانش و میزان تسلط به دانش های مختلف زمانه خود انتخاب شده اند.

برخی از این متفکران تنها فیلسوف نبودند بلکه مانند ارسطو و بوعلی سینا جزو دانشمندان نیز شناخته می شوند زیرا نگاه آنان به دنیای پیرامون علمی نیز بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا