اجتماعی

امام جمعه قشم: شهدای مدافع حرم، الگوی آخرالزمانی بصیرت هستند

 امام جمعه قشم با بیان اینکه شهدای مدافع حرم، الگوی آخرالزمانی بصیرت هستند، گفت: این شهدای خوش نام با دفاع از جریان مقاومت اسلامی و دفاع از امنیت به ویژه در منطقه غرب آسیا به عنوان قلب تپنده جهان اسلام در مقابل جبهه پر قدرت و پر نفوذ غربی، عربی و عبری فرهنگ غنی ایثار و شهادت را زنده نگاه داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، با اشاره به روز ۱۸ مرداد روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: سلام و درود به ارواح مقدس شهدای مدافع حرم که با ایثار و جانفشانی پا در عرصه دفاع از ارزش‌های ناب اسلام راستین نهادند تا فرهنگ غنی ایثار و شهادت زنده بماند.

وی ادامه داد: شهادت راهی نیک فرجام و منتهی به سعادت انسان های برگزیده ای است که با خون پاک خود عزت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیمه می کنند.

امام جمعه قشم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ پنجم تیر ۱۳۹۵ در دیدار با خانواده‌ های شهدای هفتم تیر و جمعی از خانواده‌ های شهدای مدافع حرم گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند امروز مسئله‌ شهدای دفاع از حریم اهل‌ بیت مطرح است؛ این از آن ماجراهای عجیب تاریخ است.

حجت‌ الاسلام حاجبی اضافه کرد: ایشان در این دیدار فرمودند ما در دوران جنگ جوان ها را تشویق می کردیم به اینکه بروید به میدان جنگ، اجابت می کردند و می رفتند؛ امام یک سخنرانی می کردند، خیل جوان ها راه می‌ افتادند می رفتند [امّا] امروز ما چنین تشویقی نمی کنیم، در عین‌ حال این انگیزه چقدر قوی است، این ایمان چقدر شفّاف است که این جوان از ایران، از افغانستان، از کشورهای دیگر راه می‌ افتد، بلند می شود از همسر جوانش، از کودک خردسالش، از زندگی راحتش می گذرد، می رود در یک کشور غریب، در یک خاک غریب، در راه خدا مجاهدت می کند و به شهادت می رسد. این چیز کوچکی است؟ قدم‌به‌قدم تاریخ انقلاب اسلامی از این شگفتی‌های تاریخ‌ساز به خود دیده است؛ اینها شگفتی است.

وی گفت: شهدای مدافع حرم در زمان خود آنقدر بصیریت و معنویت پیدا کرده بودند که بتوانند در مقابل فتنه های عجیب و غریبی مثل داعش و تفکرات افراطی ایستادگی کنند و در جبهه جنگ و جبهه عقیده تلاش و مجاهدت کنند.

خطیب نماز جمعه قشم در ادامه سخنان خود از اقدامات سربازان گمنام دستگاه‌ های امنیتی در کشف و شناسایی شبکه گسترده تروریستی صهیونیستی قدردانی کرد و افزود: اخبار امید بخش و مسرت‌ آفرین پیروزی‌ های، پیاپی سربازان خدوم و گمنام امام زمان (عج) در کشف، شناسایی و دستگیری اعضای شبکه گسترده تروریستی صهیونیستی موجب مباهات و مسرت و همچنان موید اقتدار و اشرافیت دستگاه‌ های اطلاعاتی و امنیتی کشور است.

وی با اشاره به آغاز پیش ثبت نام متقاضیان داوطلبی نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۱۶ مردادماه اظهار داشت: هر کسی که در خودش این توان را می بیند که برای خدمت به جامعه اسلامی و کشور آمادگی دارد، برای ثبت نام در این دوره و حضور در عرصه نمایندگی مجلس ورود پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا