هواشناسی

سامانه کم‌فشار فصلی تا پایان هفته در هرمزگان ماندگار است

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی، تقویت فعالیت سامانه کم فشار فصلی را از امروز (سه شنبه) تا پایان هفته جاری، در سطح استان هرمزگان نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محمد کاملی دیرستانی  با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: از امروز تا پایان هفته جاری تقویت فعالیت سامانه کم فشار فصلی در استان پیش بینی می شود.

وی ادامه‌ داد: در روز جاری، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی در تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و دریای عمان و مواج بودن این مناطق دریایی و در ساعت های بعد از ظهر در ارتفاعات استان هرمزگان و برخی نقاط ساحلی و دریایی، رشد ابر همراه با رگبار باران و رعد و برق و تُندباد لحظه ای پیش‌بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با بیان اینکه در این مدت تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و دریای عمان با وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی مواج خواهد بود، توضیح داد: بیشینه سرعت باد در این مناطق در محدوده ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، بیش از ۱.۵ متر پیش بینی می‌شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: توصیه می شود شناورهای سبک صیادی و قایق های تفریحی از رفت و آمد خودداری و تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

وی گفت: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب نیز در ارتفاعات استان هرمزگان و برخی نقاط ساحلی و دریایی، رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار باران و رعد و برق و تُندباد لحظه ای پیش بینی می‌شود و سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی نیز دور از انتظار نخواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: از این رو توصیه می شود در ساعت های بعدازظهر و شب از تردد در حاشیه رودخانه های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

وی اظهار کرد: از لحاظ دمایی نوسانات دما بین یک تا سه درجه سلسیوس در استان هرمزگان پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۸۷ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۲ درصد اعلام کرد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴گانه خلیج فارس، یکی از مهم‌ ترین و راهبردی‌ ترین استان‌ های ایران است که از جاذبه‌ های منحصر به فردی چون جنگل‌ های بی‌ همتای حرا و مرغوب‌ ترین مروارید جهان و ده‌ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا