اجتماعی

هتک حرمت به قرآن پرده از چهره واقعی مدعیان آزادی بیان برداشت

 امام جمعه قشم گفت: هتک حرمت چند باره به قرآن مجید کتاب آسمانی و مقدس مسلمانان جهان در کشور سوئد بار دیگر پرده از چهره واقعی مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر برداشت.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: تکرار قرآن سوزی در استکهلم با موافقت دولت و حمایت پلیس، آن هم با وجود اعتراضات گسترده‌ ای که قبلا در این خصوص صورت پذیرفته است، نشان دهنده اسلام‌ ستیزی سیستماتیک و سازمان‌ دهی شده‌ ای است که متاسفانه نهادهای رسمی سوئد در تبلور و استمرار آن نقش دارند.

وی ادامه داد: این فعل قبیح و غیر انسانی یعنی آتش زدن قرآن عزیز را توسط فرد و افراد هتاک در سوئد در سایه حمایت نهادهای رسمی این کشور را قویا محکوم و اعلام می کنیم که دول غربی به اسم آزادی قصد و برنامه بی حرمتی به ادیان را دارند.

امام جمعه قشم با طرح این سوال که اگر مسلمانی خدای نکرده بخواهد تورات و انجیل را آتش بزنند چه می شود، آیا اجازه این کار را به او خواهند داد، گفت: این پرسش مهمی است که امروز جامعه بین الملل باید از سران این کشورها بپرسد.

حجت‌ الاسلام حاجبی اضافه کرد: اگرچه دستگاه صهیونیستی از این موضوع خوشحال خواهد شد، چون اعتقادی به کتاب های آسمانی و الهی ندارند و اتفاقا به دنبال این تندروی ها هستند که یک جنگ بین ادیانی و بین مذاهبی را در عالم برپا کنند و قطعا مسلمان جهان اجازه این کار را به آنها نخواهند داد، چرا که تمامی کتاب های الهی و آسمانی برای مسلمین جهان قابل احترام هستند.

وی با اشاره به اینکه اخیرا بندی در یکی از بیانیه‌ های شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران در خصوص جزایر سه گانه مطرح شده است، گفت: در خصوص تمامیت ارضی و حاکمیت ملی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم چرا که برای ما این موضوع از همه چیز بالاتر است و جمهوری اسلامی ایران در خصوص جزایر سه گانه به هیچ وجه کوتاه نمی آید.

خطیب نماز جمعه قشم افزود: طرح ادعاهای بی اساس و تکراری در بیانیه این شورا در مورد جزایر سه گانه خلیج فارس در حالی است که حاکمیت ایران بر این جزایر، واقعیتی انکار ناپذیر و ابدی است و اینگونه ادعاها و بیانیه های سراسر کذب نمی تواند خدشه ای بر حاکمیت ایران بر این جزایر وارد کند.

اعلام انزجار نمازگزاران قشمی از هتک حرمت به قرآن کریم

نمازگزاران قشمی همزمان با سراسر کشور پس از اقامه نماز عبادی و سیاسی جمعه، در مصلی امام علی (ع) این شهرستان مرزی، اهانت دوباره به قرآن در کشور سوئد را محکوم کردند.

نمازگزاران با سر دادن ندای الله‌اکبر، شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و اسراییل عدوالله، اهانت به ساحت قرآن کریم را محکوم کردند و خواستار ایستادگی سران و ملت‌های کشورهای اسلامی برابر هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد شدند.

اقدام موهن و تحریک آمیز مقامات سوئد پیرامون جسارت به قرآن کریم که برای دومین بار طی یک ماه گذشته رخ داده است، موجب انزجار و ناراحتی مسلمانان جهان شده است.

همچنین در پی ششمین نشست وزیران خارجه کشورهای همکاری خلیج فارس و روسیه تحت عنوان گفت‌وگوی راهبری بین مسکو و این کشورها در روز دوشنبه ۱۹ تیر ماه، بیانیه مشترکی صادر شد که ۶ کشور عربی و روسیه در آن با اشاره به ادعای امارات درباره حاکمیت جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از آنچه تلاش‌های امارات برای حل این مسأله از طریق مذاکرات دوجانبه با ایران یا دادگاه بین المللی عنوان شد، اعلام حمایت کردند.

این موضوع واکنش‌های متفاوتی را در سطح جامعه به دنبال داشت و علاوه بر موضع‌گیری صریح وزارت امور خارجه و برخی مقامات، سفیر روسیه در تهران احضار و مراتب اعتراض کشورمان رسما به وی ابلاغ شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا