مذهبی

دنیای امروز نیازمند تبلیغ و محتوا بر اساس اسلام ناب است

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در دنیای امروز دیگر تبلیغ به شیوه های قدیمی و سنتی پاسخگو نیست و نیازمند پیام رسانی و استفاده از محتوای جدید بر اساس اسلام ناب هستیم.  

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، عادل پیغامی عصر یکشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ و جهادگران تبیین ویژه روحانیون و مبلغین دهه محرم شهرستان قشم، اظهار داشت: امروز در تبلیغ برای مردم عادی نیازمند بروزرسانی سیستم عامل های تبلیغاتی هستیم.

وی با اشاره اهمیت مطالعه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی مقام معظم رهبری برای پاسخگویی به برخی شبهات و تبلیغ اسلام، ادامه داد: یکی از مطالبات و دغدغه هایی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده، این است که در دنیای امروز تبلیغ باید متفاوت باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: تفاوت در محتوا جهت تبلیغ برای عموم مردم باید از اسلام ناب بهره مند شد.

به گفته پیغامی؛ پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) همراه خود اسلام ناب را برای مردم ایران به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اینکه محتوای مورد نیاز برای استفاده در تبلیغ، اسلام ناب است، نه اسلام سنتی؛ تصریح کرد: اسلام سنتی در آخرالزمان انسان را سرباز امام زمان (عج) نمی کند و در فتنه ها، مسیری متفاوت از اسلام ناب در پیش می گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پیرامون برگزاری مجالس محرم نیز گفت: برگزاری مجلس امام حسین (ع) ۲ نوع است، در برخی مجالس فقط اطلاعات به مردم داده می شود، اما نوع دیگری از مجالس نیز هست که بر پایه معرفت عملی است و باید بر آن تاکید کرد.

پیغامی خاطرنشان کرد: آنچه رهبر معظم انقلاب نیز سال هاست در سخنان خود بر آن تاکید می کنند، بهره گرفتن از ظرفیت های یک قرآن اجتماعی و جامعه ساز است؛ اسلامی که به جامعه سازی و حاکمیت منجر شود.

وی با بیان اینکه برای پاسخ دادن به شبهات، باید مکلف به الهیات سیاسی و اجتماعی بود، افزود: ۲ گانه شیعه و سنی در اسلام با پیروزی انقلاب اسلامی و روی کار آمدن اسلام ناب، مدت هاست پایان پیدا کرده و در دنیای امروز شاهد ۲ گانه اسلام و اسکتبار در جهان هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در تبلیغ به واسطه اسلام ناب، مقوله اسلام اجتماعی دارای اهمیت زیادی است و البته پیوند دهنده این موضوع ولایت است.

پیغامی اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، زمینه سازی حضور حداکثری مردم در عرصه ها دارای اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین شبهات امروز، هجمه به کارآمدی اسلام است؛ گفت: امروز رزاقیت الهی، اصول و عقاید اقتصادی و سیاسی برای مردم دارای شبهه شده اند و باید به نحوی پاسخ به این شبهات داده شود که مردم بپذیرند مشکلات امروز نتیجه اجرا و پیاده سازی اسلام ناب نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا