فرهنگی هنری

پایان مراحل فنی فیلم کوتاه «6.55»

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از پایان فیلمبرداری و مراحل فنی فیلم کوتاه «6.55» با موضوع حمله موشکی آمریکا به پرواز مسافری سال 67 به کارگردانی و فیلمبرداری اصغر بشارتی خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، ادریس راموز با بیان این خبر اظهار داشت: این فیلم کوتاه ۹۰ ثانیه ای با نگاهی متفاوت به موضوع حمله موشکی ناو آمریکایی وینسنس به پرواز شماره 655 ایران ایر در سال 1367 پرداخته است.
وی ادامه داد: نویسنده ،کارگردان و تصویربردار این اثر، اصغر بشارتی فیلمساز نام آشنای کشور است که با ساخت این فیلم سعی کرده دیدگاه نسل جدید به موضوع تعاملات جهانی را به بیننده منتقل کند.
به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم؛ الهام افروتن، مشاور هنری، منصور وحدانی، تدوینگر، یونس دهقانی، طراحی پوستر و مهدیه بارانی به عنوان بازیگر، سایر عوامل این فیلم کوتاه را تشکیل می دهند.
راموز در پایان خاطرنشان کرد: این فیلم 12 تیرماه سال جاری به مناسبت سی و پنجمین سالگرد حمله موشکی ناو آمریکایی به هواپیمای مسافری ایران ایر بر فراز آب های خلیج فارس طی مراسمی به نمایش درخواهد آمد.
یادآور می شود، دوازدهم تیر ۱۳۶۷ یک فروند پرواز شماره 655 ایران ایر از مبدا بندرعباس به مقصد دبی، بر فراز آب های خلیج فارس هدف شلیک موشک جنگی ناو وینسنس قرار گرفت و ۲۹۸ مسافر و خدمه که ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال ،۵۳ زن و۴۶ تن تبعه سایر کشورهای خارجی این پرواز به شهادت رسیدند.
گفتنی است، اصغر بشارتی با داشتن بیش از 100 جایزه ملی و بین المللی در زمینه عکس، فیلم کوتاه و مستند، حدود 17 سال است که ضمن معرفی جاذبه های جزیره قشم به مردم کشور و جهان، افتخارات زیادی برای ایران به همراه داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا