مذهبی

هتک حرمت قرآن، اهانت به همه ادیان الهی و توحیدی است

 گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در بیانیه ای با محکوم کردن قرآن سوزی در دنیای غرب اعلام کرد: بی حرمتی به کلام الله مجید، اهانت به همه ادیان الهی و توحیدی است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در ابتدای این بیانیه آمده است: و ما آنچه از قرآن فرستیم شفای (دل) و رحمت (الهی) برای اهل ایمان است و ظالمان را به جز زیان (و شقاوت) چیزی نخواهد افزود.

این بیانیه می افزاید: فکر اهانت به این مصحف شریف تنها توهین به اسلام و مسلمین نیست بلکه توهین به تمام ادیان و کتب آسمانی است از این رو وظیفه تمام پیروان ادیان الهی و آزادگان و آزاد اندیشان جهان است که در برابر این عمل شنیع و اقدام جاهلانه، بی‌تفاوت نباشند و با محکومیت آن از عاملان اینگونه رفتارها اعلام برائت کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بی‌تردید تزویر و بی‌خردی دولت‌مردان سوئدی در صدور مجوز اهانت به کتاب آزادی‌بخش قرآن و سکوت در برابر این اقدام پلید و عدم پیگرد قرار دادن و محکومیت افراد گمراه، گستاخ و مرتد به بهانه واهی آزادی بیان از سوی مسلمانان و آزادگان جهان بی‌پاسخ نخواهد ماند.

در این بیانیه تصریح شده است: قرآن کتاب عدالت، هدایت و تربیت تمامی انسانهاست و حفاظت از آن بر همه مسلمانان واجب است از مجامع حقوقی و بین‌المللی درخواست پیگیری و محکومیت این عمل زشت و خشونت آمیز را داریم.

در بیانیه گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم آمده است: موسسات و فعالان قرآنی این منطقه آزاد ضمن محکوم کردن این توهین، خواستار واکنش‌های غیرتمندانه و دشمن شکن از طرف تمامی دوستداران قرآن، علیه چنین اتفاقاتی است و خواهان اشدّ مجازات برای توهین کنندگان به قرآن عزیز است.

یک افراطی سوئدی روز چهارشنبه به وقت محلی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

در سال‌های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض‌های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

این هتک حرمت قرآن کریم با موج محکومیت گسترده بویژه در سطح جهان اسلام روبرو شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا