اقتصادی

پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای انتقال آبزیان از قشم به سرزمین اصلی حذف شد

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با پیگیری های انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم و اتحادیه تعاونی‌های شیلات قشم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای انتقال آبزیان از قشم به سرزمین اصلی حذف شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مختار گرشاسبی با اعلام این خبر اظهار کرد: ماهانه بیش از ۱۰۰۰ تن از آبزیان صیدشده توسط صیادان قشمی که مازاد بر مصرف شهرستان هستند، جهت عرضه در بازار داخل کشور به سرزمین اصلی صادر می شود.
وی ادامه داد: بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده،واردات کالا از مناطق آزاد به سرزمین اصلی مشمول مالیات ارزش افزوده می گردد که با توجه به بند ب ماده یک قانون مذکور که واردات را تعریف نموده است و ماده ۹ قانون فوق الذکر مربوط به معافیت ها از جمله عرضه کالاها و خدماتی همچون دام و طیور و آبزیان معاف از مالیات است و با استناد بر همین قانون پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای انتقال آبزیان از قشم به سرزمین اصلی معاف شد.
گرشاسبی یادآور شد: مشکلات مالیاتی در سال 1401 چالش های زیادی برای صیادان جزیره ایجاد کرده بود که با همدلی و هم افزایی دستگاه های اجرایی و قضایی شهرستان قشم و استان هرمزگان امسال این مشکل حل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا