اجتماعی

۲۰۲ قلاده سگ ولگرد در قشم جمع آوری و عقیم سازی شدند

 شهردار قشم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۲ قلاده سگ ولگرد در سطح این شهر جمع آوری و نسبت به عقیم سازی آنان اقدام شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، میرداد میردادی افزود: این اقدام در پاسخ به درخواست‌های پی در پی قشموندان و جزیره نشینان مبنی بر لزوم جمع آوری سگ‌ های بدون صاحب و ولگرد در سطح شهر با جدیت در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در سه ماه گذشته از سال جاری ۱۴۰ قلاده سگ عقیم سازی و ۶۲ قلاده سگ جمع آوری و به مرکز نگهداری و ساماندهی این حیوانات در حومه شهر قشم منتقل شده اند.

شهردار قشم توضیح داد: طرح زنده‌ گیری و عقیم‌ سازی سگ ها به منظور رفع این مشکل و با هدف کنترل جمعیت سگ‌ های بدون صاحب و بی پناه، دستورالعملی است که از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و در قالب ستاد کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان به شهرداری ها ابلاغ شده است.

میردادی اضافه کرد: طرح کنترل جمعیت سگ های یادشده در این شهرستان مرزی با مشارکت موسسه جان پناه آراد قشم از طریق عقیم سازی این حیوانات با استفاده از داروی بیهوشی و بدون درد اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه عقیم سازی هر قلاده سگ بدون صاحب از زمان ورود به جان پناه تا زمان خروج حدود ۱۰ میلیون ریال هزینه نیاز دارد، این رقم فشار زیادی را به شهرداری تحمیل می کند، گفت: مطابق قانون ۱۶ دستگاه مانند دامپزشکی، شبکه بهداشت، سازمان منطقه آزاد و سازمان های حامی حقوق حیوانات و نظایر آن باید در طرح عقیم سازی سگ های بدون صاحب همکاری کنند اما تا این لحظه ما همچنان منتظر حضور این دستگاه های مستقر در این جزیره در کنار شهرداری قشم هستیم.

شهردار قشم اعلام کرد: ماهانه هزینه های زیادی برای نگهداری سگ های ولگرد و بدون صاحب اعم از تامین تغذیه، درمان، دارو، واکسن، دستمزد کارگران و دامپزشک، جراحی و عقیم سازی صرف می شود و با توجه به بالا بودن هزینه نیاز است باید مسوولان دستگاه های مختلف و عموم مردم در این خصوص ما را یاری دهند که در این صورت سگ های بی پناه بیشتری نیز در جان پناه آراد قشم مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

وی با تقدیر از مدیرعامل و تنها پرسنل دایمی جان پناه آراد قشم اظهار کرد: این پناهگاه مأمن سگ های آسیب دیده و ولگرد زیادی است که در حال امداد و درمان هستند یا به صورت رایگان به افراد دلسوز و حامی حیوانات واگذار شدند، مأموریت اصلی این آسوده گاه حیوانات بدون صاحب زنده گیری، عقیم سازی و فرهنگ سازی همزیستی سالم با حیوانات در این جزیره است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا