سلامت

تجهیزات آزمایشگاهی مطلوبی در جزیره قشم وجود دارد

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تجهیزات آزمایشگاه شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم مطلوب و ارتقای بیش از پیش این بخش در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، کوروش آموزگار گفت: زیرساخت، تجهیزات و منابع انسانی آزمایشگاهی مطلوبی در جزیره قشم وجود دارد و همین موضوع موجب توجه مسوولان کشوری برای ارتقای آزمایشگاه شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم شده است.

وی ادامه داد: در بازدید انجام شده توسط علی محمد لطیفی معاون امور سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور، حمیدرضا خالدی جانشین قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیر عامل کشور، سجاد ایمانی معاون کشاورزی سازمان پدافند غیر عامل کشور، محمد رادمهر مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان و چندتن دیگر از مسوولین حوزه بهداشتی و پدافند غیرعامل، آزمایشگاه قشم مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم، در این بازدید کیفیت دستگاه ها و تجهیزات موجود در این مرکز به عنوان آزمایشگاه مرجع جنوب و جنوب شرق کشور ارزیابی و مقرر شد تجهیزات و نیروی انسانی این آزمایشگاه توسعه یابد تا شرایط فعالیت به عنوان آزمایشگاه مرجع فراهم شود.

آموزگار یادآور شد: آزمایشگاه های مرجع در سطحی بالاتر از آزمایشگاه های تخصصی قرار دارند و صحت سنجی فعالیت سایر آزمایشگاه ها در این مراکز انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مخاطرات در دنیای امروز که منجر به ایجاد جنگ های ترکیبی شده، می توان گفت پدافند غیرعامل ضامن امنیت جامعه است، در تلاش هستیم با جذب همکاری و اعتبارات لازم و توسعه آزمایشگاه قشم نقش خود را در پدافند غیرعامل جنوب کشور به طور موثر ایفا کنیم.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم اهتمام دستگاه های اجرایی و آحاد جامعه نسبت به موضوع پدافند غیرعامل، عملی کردن تدابیر کارساز را جزو اولویت های خود میدانیم و در مورد تقویت و توسعه زیرساخت های مورد نیاز در منطقه آزاد قشم اقدامات لازم انجام خواهد شد تا در آینده نزدیک شاهد تقویت توان کشور در حفظ امنیت و مقابله با تهدیدات باشیم.

 کوتاه ترین تعریف پدافند غیرعامل، «دفاع بدون سلاح» است. واژه پدافند از ۲ بخش «پد» و «افند» تشکیل شده که «پد» به معانی ضد و متضاد است و هرگاه قبل از واژه ای قرار گیرد معنای آن را معکوس می کند، واژه «افند» نیز به مفهوم جنگ، جدال، تهاجم، حمله و پیکار است در این راستا پدافند که همتراز با واژه «دفاع» است، شامل اقداماتی است که جهت مقابله با حمله و تهاجم دشمن انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا