سیاسی

جلسه شورای اداری قشم/از افزایش بی‌رویه اجاره‌ها تا دعواهای سیاسی

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، جلسه شورای اداری جزیره قشم با حضور امام جمعه شیعه و اهل سنت و فرماندار این جزیره برگزار شد.

مردم از دعوای سیاسی خسته شده اند

حجت‌الاسلام حاجبی در این جلسه ضمن گرامیداشت دهه کرامت گفت: مردم از دعواهای سیاسی خسته شده‌اند و از آنجایی که انتخابات را در پیش داریم رفتار سیاسی کریمانه را که منش مردم‌سالاری دینی است، الگو قرار دهیم.

وی افزود: دعواهای سیاسی ناامیدی را بیشتر می‌کند و در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید هم‌افزایی داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان قشم عنوان کرد: دخالت در امور انتصابی نه در ادارات دولتی و نه در منطقه آزاد وجود ندارد.

در انتصابات منطقه آزاد دخالتی نمی کنیم

وی اضافه کرد: اگر مشورتی و سوالی پرسیده شود نظر خود را اعلام می‌کنیم اما دخالتی صورت نمی‌گیرد و باید از نیروهای انقلابی شایسته به جای افراد نالایق استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجبی اظهار کرد: آنچه در شهرستان‌ها و روستاها انجام می‌شود و پیگیری مشکلات مربوط به نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: برای مثال در بحث آب به دستور رییس جمهور و منطقه آزاد و آبفا پیگیری می‌شود اما اینکه این عملکرد را به نام افراد مختلف ثبت کنیم نادرست است.

باید تغییر را از درون خودمان شروع کنیم

شیخ خطیبی، امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم نیز در این جلسه با اشاره به امور اقتصادی و معیشتی گفت: خیلی از گره‌های اقتصادی و معیشتی هنوز گشوده نشده‌است و این نکته مهمی است که هنوز پیگیری نشده‌است.

وی افزود: باید تغییر را از درون خود شروع کنیم تا شرایط خود را براساس اهدافمان بهبود ببخشیم.

افزایش بی رویه اجاره ها مردم را گرفتار کرده

شیخ خطیبی عنوان کرد: در بحث گرانی و تورم افسار گسیخته مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شده است برای مثال افزایش بی‌رویه اجاره باعث شده‌است بسیاری از افراد از بازار درحال حذف شدن هستند و هرکس به نوبه خود قیمت‌ها را بالا می‌برد.

وی ادامه داد: باید یک قانون و روال مشخص داشته باشد و افزایش اجاره‌ها نباید سلیقه‌ای افزایش پیدا کند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم بیان داشت: در بحث قاچاق نیز باید با آن به طوری مقابله شود که چوب آن را مردم نخورند و باید تدبیری اندیشیده شود که از این دردها و مشکلات مردم کاسته شود.

بسیاری ادارات بجای حل مشکلات مردم آنها را به فرمانداری پاس می دهند

محمد محمدحسینی تختی، فرماندار قشم نیز در این جلسه اظهار کرد: بسیاری از ادارات به جای راهنمایی مردم و حل مشکلاتشان دائما آن‌ها را به فرمانداری و ادارات دیگر می‌فرستند.

وی افزود: از چنین مدیرانی باید پرسید که پس علت حضور شما در یک اداره وقتی نمی‌توانید مشکلات مردم را حل کنید چیست؟ بنابراین انتظار داریم تکریم ارباب رجوع جدی گرفته شود.

فرماندار قشم عنوان کرد: ماموریت‌های مدیران باید با ارائه گزارش ماموریتی که رفته‌اند باشد که به فرمانداری ارائه شود.

برخی ادارات به صرفه جویی مصرف انرژی توجهی ندارند

وی اضافه کرد: بعضی از ادارات اصلا توجهی به صرفه‌جویی در مصرف انرژی، برق و … ندارند و این جای تاسف دارد.

محمدحسینی تختی بیان داشت: حوزه‌های مدیریتی از خلاقیت خالی شده‌است و لازم است مدیران از حالت روزمدگی خارج شوند و یک روز در هفته را به بازدید و نظارت اختصاص دهند.

وی در پایان اضافه کرد: مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای در سال جاری را باید با برنامه‌ریزی محقق سازیم و از این هدف دور نشویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا