اخبار مهمسلامت

بیمارستان قشم به دستگاه MRI مجهز می‌شود/جای خالی چندپزشک متخصص مقیم در قشم

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی شهر قشم گفت: بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم به همت خیران کشوری به دستگاه MRI مجهز می‌شود.

دکتر محمدرضا اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار پایگاه خبری “خبر قشم” مبنی بر جایگاه بهداشتی این منطقه در سطح استان هرمزگان، اظهار داشت: قشم درمیان شهرستان‌های استان هرمزگان از نظر زیرساخت‌های بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی در مرتبه خوبی قرار دارد و با اضافه شدن MRI به بیمارستان قشم، شرایط و موقعیت ارایه خدمات درمانی جزیره ارتقا می‌یابد.
وی ادامه داد: چند دستگاه MRI توسط افراد خیر برای نقاط مختلف کشور خریداری شده که یک دستگاه آن با رایزنی‌های انجام شده از سوی دانشگاه علوم‌ پزشکی استان هرمزگان و آماده سازی ساختمان ویژه ارائه خدمات MRI، برای نصب به قشم منتقل می‌شود.
به گفته نائب رییس شورای اسلامی شهر قشم، هزینه ساختمان MRI حدود ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است که امیدوارم با حمایت سازمان منطقه آزاد، دانشگاه علوم‌ پزشکی و همچنین شورای اسلامی شهر قشم هرچه زودتر کار ساخت این ساختمان آغاز شود.
وی افزود: در بیمارستان قشم ما دستگاه سی تی اسکن داریم و در بخش رادیولوژی ۳ پزشک خانم و دو پزشک آقا که مقیم این شهرستان هستند به بیماران خدمات ارائه می‌کنند که بعضی از شهرستان‌های استان فاقد این خدمات هستند.

اهمیت بهداشت معابر

دکتر اسلامی در ادامه مباحث حوزه بهداشت در قسم از مردم این شهر درخواست کرد به اهمیت بهداشت معابر با هدف ارتقا سلامت محیط زندگی توجه ویژه داشته باشند و در زمینه اتصال منازل خود به سیستم فاضلاب شهری اقدام نمایند.
وی ادامه داد: باشرکت آب، برق و تاسیسات سازمان‌ منطقه آزاد قشم برای تقسیط هزینه انشعاب فاضلاب توافق شده و هزینه آن به صورت اقساط از مردم دریافت خواهد شد.

جای خالی چند پزشک‌ متخصص مقیم در قشم

عضو شورای اسلامی شهر قشم در عین حال اعلام کرد: متاسفانه در قشم جای پزشکان متخصص مقیم در بخش گوش، حلق و بینی و همچنین مجاری کلیه و ادرار خالی است که در این زمینه هم دانشگاه علوم‌ پزشکی استان هرمزگان قول همکاری داده است.

وی گفت: هم اکنون در بخش زنان و زایمان، اطفال، داخلی و رادیولوژی از هر کدام ۵ تا ۶ پزشک‌ متخصص در قشم داریم.
به گفته اسلامی، یکی از پزشکان‌ متخصص مقیم‌ قشم قرار است با گذراندن دوره آموزشی آندوسکوپی، این بخش مهم هم در قشم فعال شود.

اهمیت تفکیک زباله‌ های بیمارستانی

رئیس سازمان پزشک قانونی قشم گفت: تفکیک زباله‌های ببمارستانی بسیار مهم است و سیستم زباله سوز بیمارستان قشم برای ارائه خدمات باید تقویت شود.
وی از اقدامات شهرداری قشم و همچنین مدیربت امور شهری سازمان‌ منطقه آزاد قشم در زمینه تعویض سطل‌های زباله، جمع‌آوری بموقع زباله‌ها، آسفالت معابر و پاکسازی سطح‌ محلات که موجب ارتقای سلامت محیطی می‌شود، تقدیر کرد.
اسلامی همچنین اهمیت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان را هم بسیار مهم دانست و گفت: در این زمینه دستگاه‌های مختلف باید برای هزینه عقیم سازی این‌ حیوانات با هدف پیشگیری از افزایش نسل سگ‌های ولگرد، همکاری کنند.
شایان ذکر است؛ حدود ۷ هزار قلاده سگ در سطح شهرستان قشم وجود دارد که دو هزار مورد آن در سطح شهر و در محلات مختلف قشم زندگی می‌کنند و متاسفانه به دلیل نبود همکاری نهادهای مختلف برای جمع‌آوری این‌حیوانات، همه ساله شاهد افزایش آنها هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا