گردشگری

افزايش %٥٠ بازدید از موزه ژئوپارک جهاني قشم در پنج روز نخست سال

قائم‌مقام کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از افزایش 50 درصدی آمار بازدیدکنندگان از موزه ژئوپارک قشم در 5 روز نخست سال جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، سجاد اشگرف با اشاره به این موضوع که موزه ژئوپارک قشم یکی از کامل‌ترین موزه هاي حيات وحش ايران از نظر تنوع زيستي با بيش از سه هزار نمونه جانوري مي باشد، گفت: استقبال گردشگران نوروزی از این موزه در 5 روز ابتدایی سال 1402 نسبت به سال گذشته، با رشد 50درصدی مواجه بوده است.
وی ادامه داد: پرداختن به تمامي موضوعات جزیره قشم در یک مجموعه واحد از وجود نشانه هاي انسان هاي نخستين تا صنايع دستي و محيط زيست آن، از عمده‌ترین دلایل استقبال مردم برای بازدید از این موزه است.
به گفته اشگرف، موقعیت این موزه در مرکز شهر قشم و سهولت در دسترسی به آن نیز دلیل دیگری برای حضور پرشمار گردشگران برای بازدید از موزه ژئوپارک قشم است.
قائم‌مقام کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم یادآور شد: يك ماكت از قشم و مجموعه جزاير اطراف آن با ساختاري كاملا مشابه طبيعت در موزه قراردارد كه در كشور منحصر به فرد است.
وی افزود: همچنين در اين موزه بخشي از ژئوسايت ها و جاذبه هاي گردشگري در قالب بسترهاي طبيعي از جمله شبيه سازي ساختار طولاني ترين غار نمكي جهان، سايت تخم گذاري لاك پشت هاي پوزه عقابي، بام قشم با انسان هاي عصر پارينه سنگي، جنگل هاي حرا و بستر بياباني در غرفه هاي جداگانه قابل مشاهده اند.
گفتنی است، ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در نوروز 1402 با 19 کمیته، در حال خدمت رسانی همه جانبه به گردشگران نوروزی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا