حوادثگردشگری

گول ظاهر آرام دريا را نخوريد/ نجات جان 9 نفر از مسافران تا کنون

قائم مقام ستاد اجرايي خدمات سفر قشم گفت: با اقدام به موقع ناجيان غريق، 9 نفر از هموطنانمان از خطر غرق شدن نجات يافتند.

به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، حجت الاسلام سعيد آخوندی با اعلام اين مطلب، اظهار داشت: فعاليت 20 نيروی نجات غريق كه از 27 اسفند 1401 در سواحل قشم مستقر شدند موجب پيشگيری از غرق شدن 9 ميهمان و گردشگر در آب‌هاي ساحلي اين جزيره شد.
وي با هشدار به افرادي كه نسبت به خطر دريا آگاهي لازم ندارند، افزود: تابلوهاي هشداري با هدف پيشگيري از ورود افراد به سواحل خطرآفرين نصب شده و انتظار داريم افرادي كه قصد شنا در سواحل قشم را دارند با هدف حفظ جان خود، حتما به اين علائم توجه كنند.
به گفته قائم مقام ستاد اجرايي خدمات سفر قشم، از مجموع 9 نفر نجات يافته در سواحل قشم، سهم بانوان 4 نفر و سهم آقايان كه سه نفرشان نوجوان بودند هم به عدد 5 رسيده است.
وي يادآور شد: عمليات نجات اين افراد در سواحل ناز، هامون، زيتون، سينما دريا و آفتاب2 با حضور به موقع ناجيان غريق ستاد اجرايي خدمات سفر قشم انجام شد.
آخوندي گفت: يكي از نيروهاي نجات غريق در زمان عمليات و كمك به نجات جان يكي از غرق شدگان در آب هاي ساحل آفتاب 2، بر اثر برخورد با صخره از ناحيه بيني دچار آسيب ديدگي شد.
وي با تاكيد بر اينكه مردم نبايد گول ظاهر آب هاي آرام دريا را بخورند گفت: شناگران از خطر آبزياني همانند عروس دريايي، سفره ماهي ها و توتياي دريايي در سواحل قشم هم نبايد غافل شوند.
جزيره قشم به عنوان بزرگترين جزيره خليج فارس همه ساله در ايام تعطيلات پايان سال و نوروزي ميزبان انبوه گردشگران از نقاط مختلف ايران و چند كشور خارجي است و اين روزها در جاي جاي جزيره زيباي قشم حضور سبز گردشگران مشاهده مي شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا