فرهنگی هنری

شهدا احیاگر ارزش های اسلامی در جامعه هستند

فرماندار قشم با بیان اینکه شهدا احیاگر ارزش های اسلامی در جامعه هستند، گفت: شهدا به خاطر ایثار، از خودگذشتگی، عشق و ایمان راستین به اسلام، قرآن، انقلاب و ولایت فقیه همواره در اذهان و خاطره ها زنده خواهند ماند و همه ما به وجود چنین ستارگان درخشانی در آسمان ایران اسلامی به خود می بالیم.

به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، محمد محمدحسینی در آستانه روز بزرگداشت شهدا (سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی اظهار داشت: ۲۲ اسفند روز شهید، فرصتی مغتنم است تا قدرت احیاگری شهید را در حفظ و ترویج ارزش های اسلامی و انقلابی در جامعه باز شناسیم.

وی ادامه داد: نام گذاری این روز در تقویم رسمی کشور، پیش آمد ارزنده ای است برای تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدن به این باور مهم که اقتدار، عزت، رفاه و آسایش امروز خود را مدیون ایثار شهیدان و صبر و وفای خانواده های معظم شهدا هستیم.

فرماندار قشم گفت: درود و رحمت خدا بر ارواح پاک و وارسته ای که کالبد خاکی را به اعجاز ایمان، سزاوار مقام آسمان کردند، انسان های پاک سیرت و نکو کردار که منعمان نعمت دهنده و روزی یافتگان آستان الهی هستند.

محمدحسینی اضافه کرد: شهدا سبک بالان عاشقی هستند که راه، رفتار، مرام و معرفت آنان برای همیشه تاریخ در یادها و خاطره ها همیشه جاری و ساری است و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون آن اسوه های سرافراز ایثار و مقاومت است.

رییس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان قشم افزود: پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره این الگوهای معرفت، ایمان و سعادت کمترین رسالت ما در برابر آن حماسه سازان بی ادعای انقلاب و نظام اسلامی است.

رییس ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور شهرستان مرزی قشم توضیح داد: فرهنگ ایثار و شهادت همچون حادثه بزرگ عاشورا یک فرهنگ مردمی است، فرهنگی که در آن باید بر دل های صابر و دریایی، مادران، پدران و خانواده های معظم شهدا که پس از سال ها از عروج فرزندان شان همچنان استوار و ثابت قدم به ما و نسل های آینده درس ایثار و شهادت می دهند، سلام و درود بفرستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا