اخبار مهمفرهنگی هنری

تلاش هدفمند برای اقناع افکار عمومی، اصل مهم جهاد تبیین است

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در دوازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) گفت: جهان اسلام امروز نیازمند وحدت و الفت قلبی میان تمام مسلمانان برای حفظ مرزهای اعتقادی و مقابله دشمنان است.

به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، رییس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) ادامه داد: در جهاد نرم باید با استفاده از ظرفیت های رسانه، فضای مجازی و هنر برای تبیین ارزش های اسلامی در دنیای امروز تلاش کرد.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: تلاش هدفمند برای اقناع افکار عمومی معرفی حقیقت، جامعه سازی و تمدن سازی اسلامی، همان جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری است و صحیفه سجادیه نیز در این زمینه می تواند کمک کننده باشد.

وی تصریح کرد: تجهیزات و ابزارهای جدید، محتوا، استفاده از زبان روز، شبکه سازی نیروی انسان و امیدآفرینی از مهمترین ملزومات جهاد تبیین در جهان امروز است که به دشمن شناسی کمک شایانی می کند.


حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: امروز مرزهای اعتقادی، اجتماعی و اقتصادی جهان اسلام مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است و جهاد تبیین نقش بسزایی در تعیین و شناساندن مرزهای جهان اسلام با دشمنان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: برای جهانی کردن حرکت مسلمانان علاوه بر قرآن و سنت، باید از سایر منابع نیز بهره گرفت و صحیفه سجادیه یکی از منابعی است که به توسعه معنویت و اخلاق در جهان اسلام کمک می کند.

وی همچنین گفت: اخلاق گمشده اصلی جهان مادی امروز است و می توانیم با استفاده از ظرفیت صحیفه سجادیه و با معرفی قرآن از دریچه این کتاب به ترویج اخلاق و معنویت اسلامی بپردازیم.

رییس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در پایان بیان داشت: استقبال بزرگان و علمای اهل سنت بواسطه ارادت ایشان به پیامبر (ص) و خاندان ایشان، یکی از پایه های اصلی افزایش انگیزه برای ترویج معنویت موجود در صحیفه سجادیه است.

براساس این گزارش دوازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، حسینعلی سعدی، رییس دانشگاه امام صادق (ع)، ائمه جمعه، مسئولان، پژوهشگران و محققان حوزوی با موضوع نقش صحیفه سجادیه در جهاد تبیین در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا