گردشگری

چهار میلیون گردشگر از ابتدای سال به جزیره قشم سفر کردند/ رشد چهار برابری آمار گردشگران خارجی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش چهار برابری آمار سفر گردشگران خارجی و رشد ۶۰ درصدی سفر گردشگران داخلی به جزیره قشم خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه بیش از چهار میلیون نفر گردشگر به این جزیره سفر کرده اند که این رقم نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد دارد.

به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، افشار فتح الهی در نشست معاونان اداری و مالی واحدهای دانشگاه تهران در مرکز رشد قشم، اظهار داشت: جزیره قشم به‌واسطه حضور در تنگه راهبردی هرمز و دارا بودن ظرفیت های بی نظیر گردشگری و اقتصادی به‌ویژه در حوزه نفت و انرژی، دارای اهمیت بالایی برای توسعه روابط تجاری کشور و اقتصاد ملی است.

وی ادامه داد: ظرفیت ها و بسترهای مناسبت برای توسعه صنعت گردشگری در جزیره قشم وجود دارد و همراهی جامعه محلی در این زمینه می تواند به پیشرفت سریع این حوزه کمک شایانی کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ظرفیت های اقتصادی جزیره، خاطرنشان کرد: در حوزه های اقتصادی علاوه بر وجود منابع طبیعی انرژی، به‌واسطه نزدیک بودن به آب های بین المللی و تردد سالانه هزاران کشتی بین المللی از آبراهه تنگه هرمز، ظرفیت خوبی در حوزه بانکرینگ وجود دارد که امیدواریم در آینده نزدیک امکان استفاده از این توانمندی فراهم شود.

فتح الهی افزود: بهره برداری از ظرفیت سواحل حاشیه خلیج فارس و دریای عمان و صنایع دریا محور، یکی از بندهای مورد توجه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که برای بهره گرفتن از آن نیازمند دانش روز هستیم.

وی توضیح داد داد: آغاز به کار پردیس بین الملل خلیج فارس در جزیره قشم می تواند با تولید دانش به رفع مشکلات موجود، پیشرفت و توسعه متوازن این منطقه کمک کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه استفاده از توان شرکت های دانش بنیان می تواند به رونق اقتصاد ملی کمک کند، گفت: با فعالیت هدفمند مجموعه های دانش بنیان و حضور پرقدرت دانشگاه های مطرح کشور، قشم می تواند به قطب تولید و صادرات دانش در منطقه تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و دانشگاه تهران در زمانی کوتاه، امضا و به مرحله اجرا رسید و از این نظر می تواند الگوی خوبی برای همکاری با سایر دانشگاه ها باشد.

غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم نیز در این جلسه گفت: حضور و فعالیت دانشگاه های تراز اول کشور در قشم ظرفیت خوبی برای حرکت به سمت توسعه همه جانبه و آسیب شناسی و رفع چالش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جزیره قشم است.

در ادامه این جلسه احمد نوحه گر معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران اظهار کرد: با اراده جدی و حمایت های سازمان منطقه آزاد قشم، مراحل جذب دانشجو و راه اندازی پردیس بین الملل خلیج فارس قشم با سرعت بسیار خوبی طی شده و در ترم تحصیلی جاری، این دانشگاه فعالیت خود را آغاز می کند.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته رشته های تحصیلی پردیس بین الملل دانشگاه تهران در جزیره قشم با نگاه محوری به مزیت های اجتماعی، گردشگری، اقتصادی و نیازهای منطقه برای حرکت پیشران های توسعه و پاسخگویی به چالش های موجود، به جذب دانشجو خواهند پرداخت.

در این مراسم حکم ریاست نخستین رییس پردیس بین الملل دانشگاه تهران در جزیره قشم به فضل الله باقرزاده اعطا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا