فرهنگی هنری

رونق گردشگری، اشتغال جامعه محلی را به دنبال دارد/برنامه‌های معاونت فرهنگی منطقه آزاد بار اصلی توسعه متوازن قشم را به دوش می‌کشد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از مدیران زیرمجموعه این معاونت با شیخ محمدعلی امینی، مدیر مجتمع علوم دینی سلطان العلمای بندرلنگه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبرقشم، حجت‌الاسلام محمد سعید آخوندی در این جلسه اظهار داشت: با همدلی و همراهی شکل‌گرفته میان بخش‌های مختلف و جامعه محلی شاهد پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری جزیره هستیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در دولت مردمی آیت‌الله رییسی و دوره مدیریت دکتر فتح الهی در سازمان منطقه آزاد قشم، اراده جدی برای توسعه متوازن و خدمت‌رسانی بهتر به مردم در عرصه‌های مختلف وجود دارد.
وی در پایان تصریح کرد: افزایش نشاط در جامعه و بازسازی اعتماد عمومی همراه با عملکرد امیدآفرین که موجب ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضعیت اقتصادی ساکنان جزیره قشم شود، از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های سازمان منطقه آزاد قشم است.
براساس این گزارش، شیخ محمدعلی امینی، مدیر مجتمع علوم دینی سلطان العلمای بندرلنگه نیز در این جلسه ضمن قدردانی از نگاه ویژه معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به فعالیت فرهنگی در بخش‌های غربی جزیره، گفت: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بار اصلی توسعه متوازن جزیره قشم را به دوش می‌کشد.
وی ادامه داد: با معرفی طبیعت بکر، ژئوپارک جهانی قشم به همراه ظرفیت‌های بسیار خوبی که در حوزه‌های گردشگری در جزیره وجود دارد می‌توان شرایط را برای حضور گردشگران داخلی و خارجی و رونق اقتصادی منطقه فراهم کرد.
شیخ محمدعلی امینی اضافه کرد: برنامه‌های بسیار خوبی توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم باهدف افزایش نشاط و اعتماد ساکنان جزیره اجرایی شده که شایسته قدردانی و تقدیر است.
وی در ادامه استقبال خوب خانواده‌ها از همایش پیاده‌روی خانوادگی شهر قشم و جلسه‌های انس با قرآن در شهرها و روستاهای مختلف جزیره نشان از برنامه‌ریزی خوب معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان برای مشارکت جامعه محلی در اجرای برنامه‌های مختلف دارد.
مدیر مجتمع علوم دینی سلطان العلمای بندرلنگه افزود: با توجه به فرارسیدن فصل گردشگرپذیری جزیره قشم، موضوع امنیت جاده‌ها و رعایت مسایل بهداشتی مربوط به ‌سلامت گردشگران دارای اهمیت بالایی است که خوشبختانه سازمان منطقه آزاد قشم عملکرد خوبی در این حوزه داشته و با نظارت می‌توان این شرایط را بهتر نمود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: رونق گردشگری به ایجاد اشتغال و افزایش ثروت جامعه محلی کمک می‌کند و امیدوار هستیم ثبات مدیریت برای استمرار فعالیت‌ها و برنامه‌های مردم محور در منطقه آزاد قشم موردتوجه باشد.
گفتنی است در این جلسه حجت‌الاسلام سید احمد حسینی، مدیر فرهنگی، اجتماعی و ورزش، سید محمد هاشم داخته، مدیر محیط‌زیست، سجاد اشگرف، سرپرست ژئوپارک جهانی قشم، ایوب زارعی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و احمد سلامتی، مدیرکل ارشاد منطقه آزاد قشم نیز به ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه‌های تحت مدیریت خود پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا