آخرین خبرهااخبار مهماقتصادیایران توسط عالی‌ترین مقام اجرایی کشور؛

فاز نخست تأمین پیش‌نیازهای پالایشگاه بهين پالایش قشم افتتاح شد

فاز نخست تأمین پیش‌نیازهای پالایشگاه تولید قیر بهين پالایش قشم با سرمایه‌گذاری 76 میلیون دلاری توسط شرکت قشم مولد در سال جهش تولید به دست رییس دولت تدبیر و امید در منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر قشم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، با افتتاح فاز نخست تأمین پیش‌نیازهای پالایشگاه بهين پالایش قشم، 21 مگاوات برق، هشت هزار مترمکعب آب شیرین و 38 هزار تُن بخار در روز تولید می‌شود.
برق، آب و بخار تولیدشده در این فاز به‌عنوان پیش‌نیازهای تولید قیر پالایشگاه بهين پالایش قشم مورداستفاده قرار می‌گیرد تا این شرکت بتواند به تولید روزانه 35 هزار بشکه قیر دست‌یافته و بخشی از نیاز کشور به این ماده موردنیاز در پروژه‌های زیربنایی را مرتفع کند.
این فاز ظرفیت تولید 70 مگاوات برق و تامین آب و بخار مورد نیاز سایر پالایشگاه های جزیره قشم را نیز خواهد داشت که با استفاده از توان نیروهای متخصص ایرانی به بهره برداری رسیده است.
این پروژه در زمان ساخت برای 150 تَن شغل ایجاد کرده و در زمان بهره‌برداری به 45 نیروی کار ثابت نیاز دارد.
گفتنی است، امروز پنج‌شنبه 25 دی‌ماه 99، در جلسه ویدیو کنفرانسی با حضور رییس جمهور، 27 پروژه منطقه آزاد قشم در دو بخش دولتی و خصوصی بااعتبار ارزی 240 میلیون دلار و ریالی 17 هزار و 430 میلیاردی در پنج صنعت نفت، گاز و انرژی، تولیدی، شیلاتی، عمرانی و گردشگری که برای جامعه محلی، دو هزار و 263 فرصت شغلی ایجاد کرده، افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا