آموزشی

آغاز تحصیل دانشجویان در پردیس بین المللی دانشگاه تهران در قشم از بهمن ماه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز تحصیل دانشجویان در پردیس بین المللی دانشگاه تهران در قشم از بهمن ماه خبر داد.

پایگاه خبرقشم، افشار فتح الهی با اعلام این خبر گفت: طی جلسه ای با دکتر سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، برنامه های اجرایی دانشگاه و منطقه آزاد برای آغاز رسمی فعالیت پردیس بین‌المللی نهایی شد و دانشجویان از ترم بهمن پذیرش می شوند.
وی ادامه داد: قشم نیازمند رشته های تخصصی با اولویت زیست بوم منطقه است و راه‌اندازی پردیس بین المللی دانشگاه تهران در این جزیره نقش مهمی برای تحصیل دانشجویان در رشته‌های مورد نیاز در بالاترین سطوح علمی کشور خواهد داشت.
به گفته فتح‌الهی، حضور یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور در جزیره قشم نقش مهمی در ارتقای سطح علمی نخبگان جزیره خواهد داشت و به توسعه پایدار و متوازن جزیره منجر خواهد شد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: قشم به واسطه موقعیت ویژه اقتصادی، جغرافیایی و قوانین صدور روادید می تواند در جذب دانشجویان خارجی پیشگام باشد و در انتقال دانش در سطح بین‌المللی موثر باشد.
سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران نیز در این جلسه با ممتاز خواندن موقعیت جزیره قشم برای توسعه علمی، افزود: همکاری موثر و مثبت سازمان منطقه آزاد قشم در جهت ارتقای توان علمی کشور قابل تقدیر است و امیدواریم هم مرزنشینان و هم سایر هموطنان از راه اندازی این پردیس حداکثر استفاده را داشته باشند.
وی ادامه داد: با توجه به چشم انداز پیش روی جزیره قشم ظرفیت ویژه ای برای توسعه رشته های علمی در حوزه های گردشگری، شیلات، تجارت دریایی، کشاورزی و نفت و انرژی وجود دارد و راه اندازی پردیس بین المللی دانشگاه تسهیل کننده دستیابی جزیره به این اهداف و چشم اندازها خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا