اقتصادی

حکمرانی یکپارچه لازمه توسعه مناطق آزاد کشور است / مخالف تسری قوانین سرزمین اصلی در مناطق هستم

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانونی اساسی مجلس شورای اسلامی، استقلال مدیریت و حکمرانی یکپارچه برای توسعه و پیشرفت مناطق آزاد کشور لازم است.

به گزارش پایگاه خبرقشم، شمس الدین حسینی در جلسه با جمعی از فعالان اقتصادی جزیره قشم، اظهار داشت: براساس ماموریت های پیش بینی شده در قانون، توسعه تجارت و صادرات در مناطق آزاد باید با هدف افزایش ارزآوری طراحی شود.
وی ادامه داد: برای حرکت در مسیر فلسفه اصلی تشکیل مناطق آزاد، استقلال این مناطق در زمینه حکمرانی به جز در امور امنیتی و دفاعی، بسیار مهم و حائز اهمیت است.
این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت بهبود بخشیدن به محیط کسب و کار در کشور، افزود: برخی مزیت های قانونی مانند معافیت های مالیاتی برای بهبود وضعیت کسب و کار در مناطق آزاد پیش بینی شده که باید برای صدور این مجوزها، قوانین تسهیل کننده برای صدور مجوز در دستور کار قرار بگیرد.
به گفته حسینی؛ متاسفانه در تمام سال های گذشته نظام تامین مالی مناسبی در حوزه تولید کالا، خدمات مهندسی و زیرساختی با هدف حمایت از فعالان اقتصادی نداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه طرح جدیدی در حوزه تامین منابع مالی برای مناطق آزاد و سایر نقاط در حال تصویب است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با به نتیجه رسیدن این طرح ها، شرایط برای تامین مالی فضای تولید و کسب و کار در کشور تسهیل شود.
رییس کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس، افزود:‌ در حال حاضر بخشی از مشکلات موجود در مناطق آزاد به تفسیر نامناسب از قانون یا شیوه اجرای قانون مربوط می‌شود.
حسینی در پایان تاکید کرد: مسئله تسری قوانین سرزمین اصلی به مناطق آزاد یکی از مشکلات امروز این مناطق است که بنده همواره مخالف آن بوده ام.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا