اقتصادی

بهره برداری از پروژه تعریض جاده رمکان- گیاهدان تا نوروز

دومین جلسه شورای ترافیک منطقه آزاد قشم در سال ۱۴۰۱ با حضور جمعی از مدیران سازمان و دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضایی شهرستان به عنوان اعضای تصمیم‌گیر شورا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، در این نشست موضوعات مختلفی پیرامون اصلاح هندسی معابر شهری و جاده ها و راه های روستایی با هدف کاهش حوادث رانندگی و بهبود خدمات رسانی به قشموندان و گردشگران با همفکری و بررسی نظرات تخصصی اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت نیز نتایج با موافقت و تایید اعضا به تصویب رسید.
معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست گفت: بیش از ۸۰ درصد مصوبات جلسه گذشته به سرانجام رسیده است و این موضوع نشان از اهتمام ویژه اعضا برای ساماندهی وضعیت ترافیکی جزیره دارد.
سیدمحمد قدسی ادامه داد: کمتر از ۳ ماه دیگر گردشگران نوروزی وارد جزیره می‌شوند و باید مصوبات این شورا برای حل گره‌های ترافیکی تا پیش از زمان موعد اجرا شود.
وی افزود: البته اصل برای ما توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل و نقلی جزیره است که این موضوع به اولویت‌بندی، واقع بینی و زمان نیاز دارد چراکه نمی‌توان همه اقداماتی که در سال های گذشته انجام نشده است را یکباره به سرانجام رساند.
به گفته قدسی دو محور مهم جاده ساحل جنوبی و لافت – درگهان از جمله مهمترین زیرساخت‌های حمل و نقلی جزیره هستند که عملیات اجرایی آنها توسط سازمان شروع شده و عملیات اجرایی تعریض جاده رمکان به گیاهدان نیز تا چند روز آینده شروع شده و تا نوروز ۱۴۰۲ آماده بهره‌برداری خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: توسعه و ارتقای زیرساخت‌‎های جاده‌ای به تنهایی موجب کاهش تصادفات نخواهد شد و برای این منظور به ارتقای فرهنگ رانندگی از طریق آموزش و اطلاع‌رسانی نیاز است و این موضوع نیز با همکاری جمعی همه اعضای شورا حاصل خواهد شد.
قدسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل سیلاب محله چابهار، افزود: نزدیک به فصل بارش هستیم و معضل محله چابهار قشم هنوز حل نشده است.
وی یادآور شد: ۱۷ منزل مسکونی در مسیر سیلاب قرار دارند و با وجود تفاهم و تفویض اختیار سازمان به شهرداری برای حل این موضوع از اواخر سال گذشته و درنظرگرفتن  زمین معوض مسکونی تجاری برای ساکنین، هنوز اقدامی عملی جهت امضای توافقنامه معوض صورت نگرفته است تا بتوان مسیر سیلاب را ازادسازی نمود.
معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم در همین راستا از همه مسئولین، مردم، معتمدین و نخبگان قشم درخواست کرد برای حل این مشکل همکاری و همراهی کنند چرا که این منازل در مسیر سیلاب هستند و باعث اب گرفتگی منازل محله می باشد.
بنابراین گزارش، شورای ترافیک منطقه آزاد قشم، شورایی متشکل از معاون فني و زیربنایی و چند تن از مدیران سازمان منطقه آزاد، دادستان، رئيس پليس راهور، رئيس پليس راه، مدیر راهداري و حمل و نقل جاده اي، رییس هلال احمر، رییس شبکه بهداشت و درمان، مدیر آموزش و پرورش، مدیر ، مدیره اداره برق و مخابرات قشم و …. می‌باشد.
در این شورا معضلات ترافیکی جزیره و پیشنهادات تخصصی اعضا جهت رفع این مشکلات مطرح و در نهایت با موافقت اعضا به تصویب می‌رسد و جهت اجرا به ارگان ذیربط ابلاغ می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا