آخرین خبرهاایران

برگزاری دومین کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی در قشم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دومین کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان در جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، علیرضا کمساری با اعلام این خبر عنوان کرد: این طرح به همراه طرح انتخاب روستای دوستدار کتاب، در جهت حمایت از ترویج فرهنگ مطالعه در روستاها، پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و معرفی فعالیت های فرهنگی- ترویجی مرتبط با کتابخوانی برگزار شد.

وی با اشاره به حضور کتابداران، دبیران، فعالین فرهنگی روستاها، پژوهشگران و مدرسان برجسته حوزه کودک و نوجوان جزیره در این کارگاه آموزشی افزود: در راستای تقویت و تاسیس باشگاه کتاب خوانی در روستاها، دومین دوره این طرح  بر آموزش تسهیل گری تخصصی برای مربیان مهدکودک های روستایی تمرکز داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم، اهداف دیگر برگزاری این دوره آموزشی را ایجاد انگیزه در میان کودکان و نوجوانان جزیره برای مشارکت در فعالیت های گروهی کتابخوانی، تقویت فرهنگ گفت وگو، مهارت در مباحثه، افزایش قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان برشمرد.

کمساری با شاره به مراحل اجرایی طرح آموزشی جام باشگاه های کتاب وکتابخوانی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح ، مربیان برای تشکیل و راه اندازی باشگاه های کتابخوانی آموزش می بینند و سپس با جذب اعضای کتابخوان در رده سنی کودک و نوجوان، باشگاه فعال می شود.

وی عنوان کرد:  خواندن کتاب های داستانی، بحث و تبادل نظر در مورد موضوع کتاب و انتخاب بهترین کتاب خوانده شده زیر نظر مربیان آموزش دیده مرحله دیگری از این طرح است که باعث ترویج فرهنگ مطالعه بین کودکان و نوجوانان می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در مرحله نهایی هر یک از این باشگاه ها می توانند با شرکت در جشنواره ملی کتابخوانی کودک و نوجوان، سهمی در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی کشور داشته باشند.

گفتنی است،  دومین کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی با حضور ۲۰ شرکت کننده روز های ۲۵ و ۲۶ خرداد ماه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا