اقتصادی

آمادگی منطقه آزاد قشم برای همکاری در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی این سازمان برای تامین زیرساخت ها و پشتیبانی مورد نیاز جهت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، افشار فتح الهی در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور امام جمعه شهرستان قشم برگزار شد، اظهار داشت: دولت مردمی آیت الله رییسی با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک برای خدمت رسانی به مردم اراده جدی دارد و تمامی بخش ها و دستگاه ها باید در کنار یکدیگر برای اجرای بهتر این پروژه تلاش کنند.
وی ادامه داد: اطلاع رسانی دقیق و شفاف برای رفع نگرانی احتمالی گروه های اجتماعی و اقناع افکار عمومی برای همراهی مردم با اجرای این طرح در استان هرمزگان و جزیره قشم دارای اهمیت بالایی است و می توان به اجرای موفق آن کمک کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تاکید کرد: منطقه آزاد قشم با برای تامین زیرساخت های لازم و پشتیبانی از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در جزیره قشم آمادگی کامل دارد.
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان هرمزگان، هیچ تغییری در مبالغ و زمان واریز نقدی یارانه ها صورت نمی گیرد و ساکنان این استان می توانند به میزان مبلغ یارانه خود، یک ماه زودتر و با مراجعه به فروشگاه های متصل به صورت اعتباری از میان اقلام اساسی خرید کنند.
داریوش ابوحمزه ادامه داد: در صورت خرید و استفاده از این اعتبار مبلغ استفاده شده از یارانه آنها کم شده و مانده آن در زمان مقرر واریز نقدی یارانه ها به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و مردم از طریق کالابرگ الکترونیک اقدام به خرید کالاهای اساسی کنند یا از یارانه نقدی بهره مند شوند کاملاً اختیاری است.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح یارانه نقدی به قوت خود باقی است، افزود: در این طرح امکان هزینه کردن یارانه یکماه زودتر و به صورت اعتباری وجود دارد در صورت استفاده ازاعتبار مبلغ استفاده شده از یارانه کم شده و مانده آن به‌حساب سرپرستان واریز می‌گردد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تصریح کرد: پس از بررسی های صورت گرفته استان هرمزگان به عنوان پایلوت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک انتخاب شده است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اجرای آن در تمام نقاط این استان باشیم.
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم نیز در این جلسه گفت: موضوع ساماندهی و شیوه پرداخت یارانه ها و اجرای طرح کالابرگ الکترونیک به علت ارتباط نزدیک با معیشت تمامی افراد جامعه دارای حساسیت هایی است که با اطلاع رسانی صحیح درباره آن می توان نگرانی های اجتمالی در این باره را کاهش داد.
مجتبی معین وزیری، مدیرکل ‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان نیز در این جلسه از آماده سازی بستر شبکه ملی اعتبار برای اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در راستای اجرای سیاست های عدالت محور دولت مردمی سیزدهم در استان خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا