آموزشی

نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با دانشجویان جزیره

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم‌زمان با روز دانشجو با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی در نشستی صمیمانه با دانشجویان به گفت‌وگوی بی‌واسطه پرداخت و در جریان مطالبات، انتقادات و پیشنهادات آن‌ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبرقشم، در این دیدار صمیمانه اما چالشی که چند تن از دانشجویان به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشجویان قشم حضور داشتند، بیان مطالبات در حوزه دانشگاه و شهرستان مهم‌ترین محور بود.

دانشجویان جزیره ضمن بیان مشکلات حوزه دانشگاهی مطالباتی فراتر از دانشگاه داشتند و مسائل و مشکلات موجود در جزیره را ازجمله در حوزه آب‌رسانی، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی و آغاز دوباره عملیات اجرایی پل خلیج‌فارس، وضعیت واگذاری زمین و سایر مسائل عمرانی و اجتماعی مطرح ساختند و دکتر افشار فتح‌الهی نیز ضمن پاسخگویی به مطالبات به‌حق آنان، بخشی از اقدامات انجام‌شده سازمان در جهت رفع مشکلات از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم را ارائه داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخشی از سخنان خود ضمن تقدیر از دانشجویان به‌عنوان افراد پیشرو جامعه گفت: در مواقعی که فضای جامعه مه‌آلود است و پیدا کردن راه توسط مردم عادی دشوار به نظر می‌رسد، مواضع و حرکت دانشجویان همچون چراغ راه عمل می‌کند و چشم مردم به نظر دانشجو است.

وی ادامه داد: دانشجویان به‌واسطه اثرگذاری بسیاری که بر افکار عمومی دارند می‌توانند با رصد و تحلیل درست از شرایط موضع‌گیری‌های داشته باشند که به نفع کشور و ملت باشد.

فتح‌الهی تصریح کرد: دولت می‌پذیرد که مشکلاتی زیادی در جامعه وجود دارد اما حل این مشکلات یک مسئله درون خانوادگی است و نباید اجازه داد دشمنان از فرصت سوءاستفاده کرده و هر اعتراض به‌حق مردم را به آشوب و اغتشاش تبدیل کنند.

به گفته وی جامعه نخبگان در این شرایط مسئولیت دارند و باید با اظهارنظر و روشنگری اعتراضات مردم را در یک مسیر مدنی نگاه‌دارند و اجازه نقش‌آفرینی به عناصر معاند و دشمنان خارجی را ندهند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: در بررسی‌های ما مشکلات زیادی در قشم احصاء شده و با توجه به منابع محدود، حل این مشکلات را اولویت‌بندی کرده و تأمین آب، خانه‌دار کردن جوانان، توسعه جاده‌های ساحلی و تأمین اشتغال جوانان را به‌عنوان مهم‌ترین مطالبات مردمی در حال پیگیری و اجرا هستیم.

فتح‌الهی از دانشجویان خواست با ارائه پیشنهادات و ایده‌های خلاق خود به مسئولین در برطرف ساختن چالش‌های موجود کمک و زمینه پیشرفت و اعتلای ایران عزتمند را فراهم سازند.

بنابراین گزارش، در این دیدار علاوه بر رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد جمعی از معاونان و مدیران سازمان و رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا