مذهبی

قشم در سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) غرق در نور و سرور شد

شهرستان مرزی قشم در کنار آب‌های فیروزه‌ای خلیج فارس یکشنبه شب همزمان با سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) مصادف با نهم ماه ربیع الاول غرق در نور و سرور شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، همزمان با شب نهم ربیع‌ الاول، عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در شهرستان مرزی قشم با شرکت در برنامه‌ های مختلف فرهنگی، آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) را جشن گرفتند.

مردم شهرستان مرزی قشم با شرکت در برنامه های جشن و سرور بار دیگر اعلام کردند که آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج)، نوید بخش حکومت عدل جهانی موعود و بشارت دهنده جامعه زیبای معنوی است.

در این برنامه های جشن و شادی مردم خداجو و ولایی سرزمین آب و آفتاب از دقایقی پیش با پخش گل و شیرینی شروع آغاز امامت حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را گرامی داشتند و به یکدیگر تبریک گفتند.

بانوان بصیر جزیره قشم، این نگین خلیج فارس، نیز در حاشیه برگزاری این برنامه های فرهنگی با اعتقاد بر اینکه این روز بزرگ به معنای تحقق بخشیدن به کمال دین در جامعه بشری و سرآغاز و شروع زندگی نوین و منتظرانه برای رسیدن به جامعه مطلوب الهی است تاکید کردند؛ آرمان شهر الهی که در همه ادیان به آن اشاره شده است و همه مکاتب درباره آن سخن گفته اند با تولد و به امامت رسیدن امام مهدی (عج) در مرحله آغاز و شکوفایی خود قرار گرفت و مراحل تحقق عینی آن آغاز شده است.

دولت‌ عباسیان‌ به‌ حاکمیت‌ “احمد بن‌ جعفر متوکل عباسی” ملقب‌ به‌ معتمد علی الله، تصمیم‌ گرفت‌ در هشتم ماه‌ ربیع‌ الاول سال‌ ۲۶۰ هجری به‌ زندگی امام‌ حسن‌ عسکری (ع) پایان‌ دهد.

نهم ربیع الاول همزمان با آغاز دورانی جدید در تاریخ مکتب تشیع است که به مشیت و خواست خداوند با دوران غیبت امام زمان (عج) رقم می خورد زیرا خلیفه شنیده است فرزند امام عسکری (ع) بر عالم مستولی خواهد شد و اهل باطل را منقرض خواهد کرد.

۲ سال تفحص خلیفه عباسی برای یافتن این امام بزرگوار بی نتیجه ماند که این جستجوها نتیجه هراس معتصم عباسی و خلفای قبل و بعد از بود.

آنها از روایات مورد اعتمادی که از رسول خدا(ص) به دست آنان رسیده و شنیده بودند که از نرگس خاتون و حضرت امام حسن عسکری فرزندی پاک گهر که مهدی لقب دارد و هم نام با رسول گرامی اسلام (ص) متولد خواهد شد، تخت ستمگران را واژگون و به سلطه و سلطنت آن‌ها پایان می دهد.

حضرت محمد (ص) در این خصوص فرموده است: دوازدهمین نفر از امامان، قائم اهل بیت من و مهدی این امت است که در رفتار و گفتار و کردار، شبیه ترین مردم به من است.

او پس از یک غیبت طولانی و حیرت و سرگردانی ظهور خواهد کرد و دین خدا را در سرتاسر عالم، حاکمیت خواهد بخشید. او با نصرت و تاییدهای پی در پی خداوند متعال، زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد همان گونه که پیش از آن، از ظلم و ستم پر شده است.

از این رو دستگاه خلافت به بهانه‌ های واهی در منزل امام حسن عسکری (ع) بسیار آمد و شد داشت و به جستجو می پرداخت تا از آن فرزند گرامی اثر و رد پایی بیابد و او را به شهادت برساند غافل از اینکه حضرت مهدی به دور از چشم دشمنان پا به عرصه وجود می گذارد، مخفیانه به حیات خود ادامه می دهد تا زعامت و امامت به او سپرده شود و زمین خالی از حجت خدا نباشد.

از نهم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری شمسی که آغاز امامت حضرت مهدی (عج) است تا سال ۳۲۰ هجری سال وفات “ابوالحسن علی بن محمد سمری” نایب چهارم امام عصر (ع) به مدت ۶۹ سال؛ امام زمان (ع) در غیبت صغری است.

علی بن محمد سمری نایب چهارم امام زمان (عج) معاصر با شیخ علی بن بابویه قمی، صدوق اول بود، که با ارتحال ایشان در سال ۳۲۹ هجری قمری یعنی زمانی که امام زمان (ع) ۷۴ سال داشتند غیبت کبری آغاز شد.

نهم ربیع الاول، برابر با آغاز امامت حضرت مهدی (عج) است. امامتی که به مصلحت خداوند متعال با غیبت همراه شده و همچنان ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا