فرهنگی هنری

ضرروت ترویج فرهنگ کتابخوانی از سنین پایین/ پویش‌های کتابخوانی در قشم راه‌اندازی شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی از سنین پایین گفت: با وجود گسترش فضای مجازی در عصر دیجیتال هنوز هم هیچ عامل فرهنگی جایگزینی فرهنگ کتابخوانی نشده و در صورت فراهم شدن بستر مناسب، کتابخوانی مورد استقبال افراد زیادی از جامعه قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبرقشم، افشار فتح‌الهی در بازدید از کتابخانه اندیشه شهر قشم بیان داشت: قشم از پیشینه تمدنی، تاریخی و فرهنگی چند هزارساله برخوردار است و می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق فرهنگ و هنری ایرانی- اسلامی معرفی شود.
وی توسعه فضای کتابخانه‌ای قشم را یکی از عوامل موثر توسعه فرهنگی برشمرد و اضافه کرد: شهر قشم از نظر زیرساخت و فضای فیزیکی در حوزه کتابخانه در وضعیت مناسبی به سر می‌برد اما تعداد نسخ کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها باید افزایش پیدا کند.
فتح‌الهی ادامه داد: هم‌اکنون ۳ شهر طبل، درگهان و لافت از فضای کتابخانه بهره‌مند هستند و با همکاری شهرداری‌های سوزا و رمکان باید در این شهرها نیز کتابخانه راه‌اندازی شود.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی کتابخانه در جزیره هنگام، افزود: سختی دسترسی هنگام‌نشینان به کتابخانه‌های قشم، ضرورت راه‌اندازی کتابخانه در این جزیره را دوچندان کرده است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: ترویج کتابخوانی از سنین پایین به ویژه مدارس ضروری است و نهادهای فرهنگی شهرستان با محوریت اداره کل کتابخانه‌ها باید پویش‌های کتابخوانی را در مدارس راه‌اندازی کنند.
مدیر کل کتابخانه‌های هرمزگان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های شهرستان، گفت: هم اکنون ۵ کتابخانه شهری و ۸ کتابخانه روستایی در شهرستان فعال است.
امینه دریانورد ادامه داد: بیش از ۱۱۶ هزار نسخه کتاب درکتابخانه‌های شهرستان موجود است که امیدواریم با هم‌افزایی بین نهادهای فرهنگی هم تعداد کتابخانه‌ها و هم تعداد نسخ موجود را افزایش دهیم.
دریانورد تاکید کرد: راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای جزیره موجب دمیدن روح تازه و آگاهی بین روستانشینان می‌شود واثرات مثبت آن کاملا مشهود و ملموس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا