فرهنگی هنری

ظرفیت قشم در ارائه الگوی موفق توسعه ایران اسلامی در جهان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قشم می تواند الگوی موفق توسعه ایران اسلامی در جهان باشد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، افشار فتح الهی، در جلسه دیدار با اعضای شورای فرهنگ عمومی با اشاره به فرهنگ اصیل مردم جزیره اظهار کرد: چیزی که قشم را به الگویی نمونه تبدیل می کند حفظ اصالت فرهنگی در عین توسعه اقتصادی واقع شده در این منطقه است.
وی ضمن برشمردن بخشی از ظرفیت های جغرافیایی و منطقه ای جزیره، عنوان کرد: تنوع ادیان و فرهنگ ها در قشم به همراه پیشرفت های اقتصادی اخیر،نیاز به مدیریت مباحث فرهنگی را بیش از پیش محرز می سازد.
فتح الهی به ظرفیت گردشگری خانوادگی در جزیره اشاره کرد و افزود: حوزه فرهنگ غالب ترین حوزه مورد توجه و دست نخورده این منطقه است که باعث گسترش گردشگری خانوادگی در قشم شده است.
این مقام عالی همچنین از جشنواره شهریما به عنوان ظرفیتی برای معرفی دستاوردهای جامعه محلی قشم یاد کرد و گفت: این رویداد محلی برای ارائه تولیدات مردم و مکانی برای جلب و حضور خانواده ها به عنوان بازدیدکننده است و توسعه این فرهنگ مردمی برای ما بسیار اهمیت دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از اعضای شورای فرهنگ عمومی خواست تا با بازدید از پتانسیل های موجود جزیره و جامعه محلی، در تدوین یک سند فرهنگی بر اساس سنت های بومی و تلفیق با دانش روز با مجموعه سازمان همراهی کنند.

قشم کانون تمدن خلیج فارس
عادل پیغامی، عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی و نخبگان کسب و کارهای خلاق و استارت آپی کشور، بیان داشت: تجربه ایده ها به شکل های صنایع خلاق یا صنایع قابل تعمیم به حوزه بین الملل یکی از علایق فعالان حوزه استارت آپ است.
وی ادامه داد: قشم می تواند به کانون تمدن خلیج فارس تبدیل شود و برای رسیدن به این هدف، ایجاد روابط تعاملی بین سازمان منطقه آزاد قشم، وزارت فرهنگ و ارشاد و بخش خصوصی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
در ادامه این جلسه، اعضای شورای فرهنگ عمومی باتوجه به بازدیدهایی که با همراهی مدیریت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از سایت گردشگری جزایر ناز و جزیره هنگام داشتند، در مورد نقطه نظرات خود به گفتگو پرداختند و خواستار داده های منطبق بر ساختار جامعه محلی به همراه اولویت بندی های سازمانی به منظور طراحی ایده های نو در حوزه فرهنگ شدند.
توجه به کودک و نوجوان به عنوان یک سرمایه استراتژیک، استفاده از ظرفیت رویدادها برای تولید یک جریان اقتصادی و ظرفیت سنجی قشم برای رسیدن به یک طرح طبقه بندی شده از موضوعات دیگری بود که از سوی اعضای شورای فرهنگ عمومی به بحث و گفتگو گذاشته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا