اقتصادی

شناور حامل ماینرهای قاچاق در آب‌های جزیره قشم توقیف شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم از توقیف یک فروند شناور حامل ۱۸ دستگاه ماینر قاچاق در آب‌های این جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، امید مهدوی مجد اظهار داشت: در راستای ماموریت محوله، ناوگروه دریابانی مستقر در این جزیره هنگام پایش و حراست از مرزهای دریایی کشور در آب های جزیره قشم، ضمن شناسایی یک فروند شناور حامل دستگاه های ماینر قاچاق، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

وی ادامه داد: ۲ سرنشین این شناور نیز دستگیر شده اند که برای تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می برند.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم اضافه کرد: ماموران موفق شدند در جریان بازرسی از شناور یادشده، ۱۸ دستگاه فن ماینر به همراه متعلقات آن را نیز کشف و ضبط کنند.

مهدوی مجد خاطرنشان کرد: استخراج ارز دیجیتال تابع قوانین و مقررات خاصی است که متقاضیان آن تنها با دریافت مجوز و استفاده از برق با تعرفه مشخص می‌توانند در این خصوص اقدام کنند.

وی یادآور شد: با توجه به ماموریت ابلاغی از سوی دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از حقوق عامه و حفظ بیت‌المال و با هدف بهره مندی یکسان همه مردم از حامل‌های انرژی به خصوص برق ضمن اعمال نظارت مستمر و پایش دقیق به منظور جلوگیری از استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال، با ناقضان قانون و متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا