اقتصادی

جزیره در مسیر پیک کرونا/ مجتمع‌های تجاری متخلف قشم معرفی شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم با گلایه‌مندی از عدم همکاری برخی مجتمع‌های تجاری این جزیره در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، اسامی این مجتمع‌های متخلف را عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، حمیدرضا بهزادی ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا این شهرستان اظهار داشت: موارد کرونا مثبت جزیره قشم از ابتدای شیوع ویروس تا کنون به چهار هزار نفر رسیده است.

وی افزود: تا کنون 14 هزار تست انجام شده  که یک هزار و 300 مورد از آن پس از شلوغی‌های آخر دیماه بوده و می‌توان گفت هم اکنون جزیره قشم در شرایط مطلوبی قرار ندارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم تصریح کرد: بررسی‌های کارشناسی از حرکت این جزیره به سمت پیک کرونا حکایت دارد و فوتی‌های کرونایی قشم با عبور از شرایط پایدار 2 ماه گذشته و ثبت 4 مورد فوتی جدید به 89 نفر رسیده است.

دکتر بهزادی ادامه داد: وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز و مجتمع‌های تجاری جزیره قشم مناسب نیست و 2 شهر درگهان، سوزا و روستای رمکان از آلوده‌ترین مکان‌ها با کمترین میزان همکاری در رعایت پروتکل‌ها هستند.

وی اضافه کرد: در شهر قشم بازار قدیم و مجتمع‌های تجاری الماس، سیمرغ، پاسارگاد و فرودسی و همچنین کلیه مراکز تجاری شهر درگهان و روستای رمکان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم با تجلیل از همکاری مجتمع‌های تجاری سیتی‌سنتر و پردیس با ستاد کرونا، خاطرنشان کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با نامه و مکاتبه درست نمی‌شود و فعالان اقتصادی باید در عمل پایبندی خود به پروتکل‌ها را نشان دهند.

روز گذشته جمعی از فعالان اقتصادی جزیره قشم به نمایندگی از 20 هزارفعال اقتصادی و کسبه این شهرستان طی نامه‌ای به ستاد کرونای این شهرستان خواستار کاهش محدودیت‌های کرونایی در مبادی ورودی جزیره بویژه در بنادر پل و لافت شده بودند و پیشنهاداتی را جهت کنترل بهتر شرایط کرونایی قشم ارائه کرده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا