اقتصادی

بیانیه گام دوم انقلاب موجب تزریق امید به جامعه/گرانی گوشت به دلیل جلوگیری از ورود دام زنده به جزیره است

امام جمعه اهل سنت قشم گفت: یکی از دلایل گرانی گوشت در جزیره قشم این است که به بهانه قاچاق، از ورود دام زنده به جزیره جلوگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبرقشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم در جلسه شورای اداری شهرستان قشم اظهار داشت: حوزه زیرساختی منطقه آزاد قشم در دوران مدیریتی «فتح الهی» متحول شده است.

وی اظهارداشت: گرانی ارزاق به دلیل بعد مسافت، تردد دریایی و هزینه نقل و انتقال به ویژه گرانی گوشت و میوه از مشکلات مردم قشم به شمار می‌رود؛ یکی از دلایل گرانی گوشت در جزیره قشم این است که به بهانه قاچاق، از ورود دام زنده به جزیره جلوگیری می‌شود.

شیخ خطیبی در ادامه با بیان اینکه در ایام نوروز نیز با مشکل رفت و آمد بومیان به جزیره مواجه هستیم که باید تدبیر مناسب، رفت و آمد ساکنان تسهیل شود اضافه کرد: شهروندان در ورودی شهر نیز با ترافیک سنگین مواجه می‌شوند که در این شرایط آمبولانس و نیروهای امدادی هم مشکل مواجه می‌وند و باید مسیر اضطراری پیش بینی شود.

وی با اشاره به اینکه غفلت از نگاه جامع می‌تواند شرایطی را رقم بزند که توسعه گردشگری و توسعه اقتصادی به توسعه متداخل و متناقض تبدیل شوند اظهارداشت: توسعه گردشگری برای درآمد مردم حائز اهمیت است و پرورش میگو نیز در عرصه ارز آوری نقش ارزنده ای دارد اما باید با تدبیر مدیریتی از تداخل آن ها جلوگیری شود.

امام جمعه اهل سنت قشم عنوان کرد: طبیعت بکر برای گردشگری مورد نیاز است و باید در احداث مزارع هکتاری پرورش میگو دقت شود تا صنعت گردشگری، فرصت ها و طبیعت بکر جزیره از بین نرود.

به گفته شیخ خطیبی، اخلاق مداری و مردم داری به عنوان کلید اساسی تمامی قفل ها و مولفه مورد تاکید رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب موجب تزریق امید به جامعه و ارتقای سطح رضایت‌مندی مردم می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا