آموزشیاجتماعی

یکهزار و ۵۰۰ بسته اقلام کمک تحصیلی به دانش آموزان کم برخوردار قشم اختصاص یافت

طرح مهر همدلی امروز (چهارشنبه بیست و هفتم مهر ۱۴۰۱) با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسوولان این شهرستان مرزی برای تخصیص یکهزار و ۵۰۰ بسته اقلام کمک تحصیلی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال به دانش آموزان کم برخوردار این جزیره برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، افشار فتح الهی در این مراسم که در شهر بندری درگهان جزیره قشم برگزار شد، گفت: با هماهنگی میان بخش های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم و دستگاه های فرهنگی و خدماتی شهرستان قشم این اقلام کمک تحصیلی تهیه و میان دانش آموزان کم برخوردار جزیره توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: همه دستگاه ها و بخش های مختلف برای رفع محرومیت و فقر در جزیره قشم مسوولیت دارند و باید برای رفع مشکلات این حوزه تلاش کنند.

به گفته مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ با وجود تمام اقدامات صورت گرفته برای اجرای پروژه های زیرساختی و پروژه های کلان اقتصادی و گردشگری در سطح جزیره، نباید از حوزه های آموزش، پرورش و تربیت نسل ها غافل شد.

یکهزار و ۵۰۰ بسته اقلام کمک تحصیلی به دانش آموزان کم برخوردار قشم اختصاص یافت

فتح الهی با اشاره به حوادث و ناآرامی های هفته های اخیر در برخی نقاط کشور، افزود: برنامه ریزی دشمنان برای ایجاد فاصله میان نظام جمهوری اسلامی و نسل جوان و نوجوان است و برای این منظور دست به فتنه سازی زدند.

وی تاکید کرد: علاوه بر مسوولان آموزش و پرورش در مدارس، دانشگاه ها و مساجد باید اقدامات فرهنگی، آموزشی و پرورشی در حوزه ها و بخش های مختلف اجتماعی نیز در دستور کار باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه استفاده از ظرفیت رسانه ها، موجب افزایش توانمندی و آگاهی دانش آموزان می شود؛ خاطرنشان کرد: تشکیل و فعالیت قرارگاه رفع آسیب های اجتماعی در کنار فعالیت های فرهنگی می تواند به رفع محرومیت در سطح جزیره قشم کمک کند.

یکهزار و ۵۰۰ بسته اقلام کمک تحصیلی به دانش آموزان کم برخوردار قشم اختصاص یافت

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم نیز در این مراسم گفت: برگزاری برخی اقدامات همدلانه با همراهی دستگاه های مختلف و مردم موجب امیدواری به تاثیرگذاری فعالیت های فرهنگی در حوزه آموزش، پرورش و رفع مشکلات دانش آموزان می شود.

وی توضیح داد: با وجود حمایت ها و فعالیت های صورت گرفته در حوزه های مختلف، همچنان برخی کمبودها از میان نرفته است که با برنامه ریزی های مختلف می توان برای رفع آنها اقدام کرد.

امام جمعه شهرستان قشم در ادامه اجرای طرح مهر همدلی و اختصاص این بسته اقلام کمک تحصیلی را در راستای عمل به طرح مواسات ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب و عملکرد قرارگاه تحول اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم دانست.

حجت الاسلام حاجبی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در برخی خانواده ها و بخش های جزیره قشم شاهد فقر فرهنگی هستیم که باید با هماهنگی تمامی دستگاه ها و بخش ها، برای رفع آن تلاش کنیم.

یکهزار و ۵۰۰ بسته اقلام کمک تحصیلی به دانش آموزان کم برخوردار قشم اختصاص یافت

در ادامه این مراسم شیخ محمدصالح امینی، امام جمعه اهل سنت شهر طبل نیز گفت: پیشرفت های امروز نظام جمهوری اسلامی حاصل جان فشانی و از خود گذشتگی شهداست.

وی افزود: خوشبختانه در دوره جدید مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم همسو با انجام پروژه های زیرساختی کلان در حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی، شاهد توجه به حوزه های اجتماعی و فرهنگی و آموزشی نیز هستیم و فعالیت های خوبی نیز در حوزه رفع محرویت جزیره انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا