اقتصادی

سرمایه‌گذاران افسران جنگ اقتصادی هستند/جوانان در مباحث فرهنگی متقاعد می‌شوند ولی در مباحث اقتصادی باید نتایج اقدامات را ببینند

امام جمعه قشم گفت: سرمایه‌گذاران افسران جنگ اقتصادی هستند و مسئولین باید موانع سرمایه‌گذاری را برطرف کنند تا شرایط توسعه همه جانبه فراهم شود.
به گزارش پایگاه خبرقشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در جلسه هماهنگی توسعه ورزش‌های آبی و ساحلی قشم، بیان کرد: قشم به انجام کارهای زیربنایی و ایجاد زیرساخت‌ها و طرح‌های متقن و دقیق برای توسعه همه جانبه نیاز دارد.
وی ادامه داد: امروز جوانان با صحبت کردن در مباحث فرهنگی متقاعد می‌شوند ولی در مباحث اقتصادی قانع نمی‌شوند و باید با اقدامات جهادی نتایج اقدامات را ببینند.
حجت‌الاسلام حاجبی تاکید کرد: ثروت باید خلق شود و از بین بردن رانت و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری از نخستین گام هایی است که باید برداشته شود.
امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: همه مسئولین باید برای برطرف کردن موانع اداری و قانونی در راستای جذب سرمایه‌گذاران واقعی پای کار باشند.
وی اظهار کرد: بازپس گیری اموال مردم قشم از افرادی که به اسم سرمایه‌گذار در سال‌های قبل با رانت زمین دریافت کرده بودند و هیچ سرمایه وارد جزیره نکرده بودند و اقدامی انجام نداده بودند یکی از اقداماتی بود که در یک سال گذشته بارقه امید را در دل جوانان شهرستان ایجاد کرد.
به گفته امام جمعه شهرستان قشم مسئولین قشم همواره در حفاظت از سرمایه‌گذاران آماده هستند و آرامش حاکم بر بازار جزیره قشم گواه این مدعاست.

قوانین دست و پا گیر باعث کندی چرخه اقتصاد کشور

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم نیز در بخشی دیگری از این جلسه گفت: اصلاح قوانین به ویژه قوانین مناطق آزاد نقش مهمی در پویایی چرخه اقتصادی کشور خواهد داشت.
سرهنگ پاسدار حجت امیری‌کیا ادامه داد: بسیاری از قوانین دست‌وپاگیر موجب کند شدن چرخه اقتصاد در کشور شده است و قانون‌گذاران باید برای اصلاح قانون اقدام جهادی انجام دهند.
وی تاکید کرد: بر ما واجب است از سرمایه گذاران با هر مذهب، قومیت و ملیت حمایت کنیم چراکه امروز ثابت شده امنیت اقتصادی موجب امنیت اجتماعی نیز خواهد شد.

ظرفیت بالای قشم برای توسعه ورزشی و برگزاری اردوهای تیم‌های ملی داخلی و خارجی
سرپرست مدیریت امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم نیز در جلسه گفت: جزیره قشم از ظرفیت بالایی برای توسعه ورزشی و برگزاری اردوهای تیم های ملی داخلی و خارجی و مسابقات مختلف برخوردار است.
محمدرضا حقیقی ادامه داد: آماده سازی چند زمین جهت برگزاری مسابقات فوتبال و والیبال ساحلی از موضاعات مورد تاکید است و در صورت آماده شدن شرایط مسابقات چهارجانبه بین‌المللی در رشته والیبال ساحلی در دی ماه در جزیره برگزار می شود.
وی یادآور شد: تجهیز و بهسازی زمین های والیبال ساحلی در قشم نخستین گام برای توسعه رشته های ورزشی و ساحلی است و به تدریج زیرساخت‌های سایر رشته‌های ورزشی نیز فراهم خواهد شد.
در بخشی دیگری از این جلسه احمد نعمت‌اللهی بازیکن سابق تیم های با سابقه و پرطرفدار استقلال و پرسپولیس گفت: جزیره قشم از لحاظ موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از شرایط مطلوبی برای توسعه ورزشی برخورددار است.
وی ادامه داد: علاوه بر اینکه در حال برنامه‌ریزی برای توسعه ورزشی های ساحلی و آبی در جزیره هستیم، رایزنی با فیفا در حال انجام است تا یک روز در تقویم ورزشی به عنوان قشم کاپ ثبت شده و مسابقات به صورت سالیانه و مستمر در این تاریخ برگزار شوند.
نعمت‌اللهی تصریح کرد: بازسازی و بهسازی زمین‌های ورزشی موجود، ایجاد زمین‌های ورزشی جدید به ویژه در حوزه فوتبال با بهره‌گیری از چمن هیبریدی و آماده سازی برگزاری اردوها و مسابقات داخلی و بین‌المللی از جمله مهمترین اهداف است که در حال پیگیری می باشد.
این جلسه با حضور امیرحسین محتشم، رییس کمیته فوتبال ساحلی و عضو مجمع فدراسیون فوتبال، علی دهقان رییس دپارتمان مسابقات بین‌المللی و رییس دپارتمان فوتبال ساحلی، حجت‌الاسلام حاجبی امام جمعه شهرستان و سرهنگ حجت امیری کیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم و احمد نعمت الهی بازیکن سابق تیم‌های استقلال و پرسپولیس برگزار شد.

تهیه و تنظیم: سحر مظفری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا