اجتماعیاخبار مهمحوادث

امنیت مهمترین شاخص پیشرفت جامعه است/ پس از عبور از روزهای غبارآلود خدمات حافظان امنیت نمایان تر می شود

فرماندار قشم گفت: امنیت مهمترین شاخص پیشرفت جامعه است که خاطر شهروندان را آسوده و ذوق کار و تلاش را در نیروی انسانی پرورش می دهد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، محمد محمدحسینی در آیین تکریم و معارفه سرپرست سابق انتظامی و فرمانده جدید انتظامی شهرستان قشم که در سالن غدیر فرمانداری این شهرستان مرزی برگزار شد، اظهار داشت: در آیه مبارکه سوره نور امنیت به عنوان یکی از رهاوردهای حکومت مهدوی نعمت ناشناخته است تا افراد آن را از دست ندهند یا کشوری آن را از دست ندهد قدرش را نمی‌شناسد.

وی ادامه داد: به تعبیر رسول گرامی اسلام (ص) – «نعمتان مجهولتان الصحه و الامان» – دو نعمت ناشناخته‌ اند، یکی تندرستی و یکی امنیت که «من فقدهما ارفع هما» کسی که این دو را از دست بدهد ارزش و قدر آنها را متوجه می‌شود.

فرماندار قشم اضافه کرد: در آیه ۱۲۶ سوره بقره آنچه حضرت ابراهیم علیه السلام از خداوند می خواهد پروردگارا، این شهر را محل امن و آسایش قرار ده و اهلش را که ایمان به خدا و روز قیامت آورده‌اند از انواع روزی ها بهره‌ مند ساز، پایه هر حرکتی امنیت است و در واقع امنیت پیش شرط و زمینه ساز حکمرانی و تحقق رفاه، آرامش و پیشرفت در جوامع بشری است.

محمدحسینی توضیح داد: از اشکال مختلف و ضروری امنیت و مهم ترین و پیش شرط همه آنها امنیت نظامی و انتظامی است که شرایط احساس نیاز به صورت های دیگر امنیت را در آدمی پدید می آورد.

وی گفت: همچنین از دیگر لوازم حکمرانی خوب تامین امنیت در ابعاد نظامی و انتظامی است که خاطر شهروندان را آسوده و ذوق کار و تلاش را در نیروی انسانی پرورش می دهد حکمران اندیشمند و عاقل برای پیشرفت سرزمین خود زمینه شکوفایی فرهنگ، اقتصاد، علم و دانش را گسترش می دهد و البته که پیش زمینه آن امنیت و نظم است.

رییس شورای تامین شهرستان مرزی قشم با بیان اینکه امنیت مهم ترین شاخص پیشرفت جامعه و از ضروریات آموزش و تولید است، افزود: شهدا با نثار خون خود امنیت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند و امروز مسوولان نظام اسلامی در سایه این امنیت در راه توسعه و آبادانی ایران اسلامی تلاش می کنند.

فرماندار قشم با بیان اینکه خروجی همه فعالیت دستگاهها و به ویژه ماموران فراجا و پلیس در جامعه باید احساس آرامش و امنیت باشد، اظهار داشت: مردم باید مشاهده کنند که چشمان بیداری در جامعه هستند که شبانه روز برای امنیت و آرامش آنها تلاش می کنند.

وی اعلام کرد: خوشبختانه شهرستان مرزی قشم در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس و تنگه هرمز یکی از با ثبات ترین و آرام ترین نقاط کشور از لحاظ امنیت است و باید تلاش کنیم تا شیطانت های امپراطوری رسانه ای دشمن، فضای مجازی، ماهواره ها و جنگ نرم دشمنان به این امنیت لطمه ای وارد نکنند.

محمدحسینی با اشاره به اینکه در این محفل و مراسم گرد هم جمع شده ایم تا از خدمات سرهنگ عبدالرحیم دهقان سرپرست سابق انتظامی شهرستان قشم قدردانی کنیم، گفت: این دوست، برادر و همکار عزیز ما در شورای تامین این شهرستان مرزی در روزهای حساسی که دشمنان امنیت مردم را هدف قرار داده بودند مخلصانه پای کار بود و برای پاسداری از امنیت در حوزه انتظامی همان گونه که از یک مسوول و کارگزار طراز جمهوری اسلامی توقع است از هیچ کوششی دریغ نکرد.

وی با بیان اینکه در حوادث و اغتشاشات اخیر این غبار بر آمده از دل های ناپاک به حول و قوه الهی، بصیرت مردم انقلابی و فداکاری صادقانه نیروهای جان بر کف فرو نشست، افزود: در این ایام چهره تابناک کارگزاران انقلابی بیش از پیش نمایان شد و مردم بزرگی کارهای را که نیروهای شجاع فراجا و دیگر بال های امنیت گستر در کمال بی ادعایی انجام می دهند تا تک تک افراد این سرزمین بی هراس و اندوه جان در کار نان، نام، اندیشه و ایمان باشند، مشاهده کردند.

رییس شورای تامین شهرستان مرزی قشم تصریح کرد: پس از این روزهای غبارآلود، این خدمات روشن تر نمایان می شود و همه ما متوجه می شویم که اگر هر روز فرزند خود را روانه مدرسه می کنیم و خود دست اندرکار فعالیت در رسته های مختلف هستیم به مدد امنیت فراگیر حاصل از تلاش شما است، خدا قوت و درود به سرهنگ عبدالرحیم دهقان و سایر همکارانم در شورای تامین و نیروهای همکار در فراجا، سپاه، اطلاعات می گویم و تبریک، خیر مقدم و آرزوی توفیق برای سرهنگ مهراب کاظمی فرمانده جدید انتظامی شهرستان قشم دارم.

در آیین تکریم و معارفه سرپرست سابق انتظامی و فرمانده جدید انتظامی شهرستان قشم حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، محمد محمدحسینی فرماندار قشم، شیخ محمد صالح امینی امام جمعه اهل سنت روستای طبل از توابع شهرستان قشم، روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران ارشد شورای اداری و شورای تامین شهرستان و نماینده سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با صدور حکمی سرهنگ «مهراب کاظمی» را به عنوان فرمانده جدید انتظامی شهرستان قشم منصوب کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا