آخرین خبرهااجتماعی

خانه سمن‌های قشم ایجاد می‌شود

مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با پیگیری های انجام شده خانه سمن‌های قشم تشکیل و راه اندازی خواهد شد تا سازمان مردم نهاد به شکل منظم تری فعالیت کنند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا ، فرشته سلجوقی افزود: آسیب‌شناسی و نقد عملکردها توسط مردم نقشی مهمی در بلوغ فعالیت‌های مدنی جامعه خوده داشت.

وی ادامه داد: این امر باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و محیط زیستی می‌شود.

مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با توجه به نیاز جامعه و برای افزایش آگاهی نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها ، دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی توسط سمن های فعال در حوزه آسیب های اجتماعی طراحی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴ سمن در حوزه‌های مختلف قشم، افزود: انتظار می رود سمن ها با ایجاد انگیزش، کنش اجتماعی و مسوولیت آگاهانه جامعه را ارتقا دهند.

سلجوقی در در پایان گفت: از سمن‌ها برای توانمندسازی جامعه‌های محلی و فراهم آوردن معیشت پایدار استفاده می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا