اقتصادی

برگزاری ۴ دوره آموزشی ویژه صیادان و تعاونی‌های صیادی قشم

رییس اداره شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه‌ریزی جهت برگزاری چهار دوره آموزشی ویژه تعاونی‌های صیادی با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، منصور آزاد با بیان این مطلب، اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی شامل ملوان صیادی، ناخدایی صیادی کمتر از ۱۲ متر، ناخدایی و کمک ناخدایی صیادی کمتر ۲۴ متر ویژه صیادان و تعاونی‌های صیادی فعال در جزیره قشم خواهد بود.

وی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی جهت ترویج روش‌های صیادی غیرمخرب و همسو باهدف گذاری صورت گرفته برای حفظ و بازسازی ذخایر آب‌های منطقه برگزار می‌شود.

رییس اداره شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: افزایش ایمنی دریانوردی، کاهش حوادث دریایی و آشنایی با آموزش‌های لازم جهت استفاده از فناوری و تجهیزات به‌روز دیگر اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی است.

آزاد در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت مشارکتی در حفظ و بازسازی ذخایر دریایی بدون مشارکت صیادان امکان‌پذیر نبوده و صیادان و بهره‌برداران دریا در کنار سایر بخش‌ها باید نسبت به بازسازی و حفظ ذخائر مشارکت و همکاری داشته باشند.

گفتنی است، به شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی مدارک و گواهینامه رسمی و مورد تایید سازمان بنادر و دریانوردی اهدا می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا