اجتماعیاقتصادی

نرخنامه حق کمیسیون انواع معاملات مسکن در شهرستان قشم ابلاغ شد

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از ابلاغ نرخنامه حق کمیسیون انواع معاملات خرید و فروش، رهن و اجاره در بازار مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، هرمز امیری با بیان این مطلب، اظهار کرد: پیرو برگزاری جلسه ساماندهی وضعیت اجاره بهای مسکن و تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، این نرخنامه تهیه و به تمامی واحدهای صنفی مشاوران املاک در شهرستان قشم ابلاغ شد.
وی ادامه داد: براساس تصمیم اتخاذ شده سقف مجاز برای افزایش اجاره بها برای واحد‌های مسکونی ۲۰ درصد و برای واحد‌های تجاری ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شده است.
مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: نرخ تعیین شده برای کمیسیون حق معامله قراردادهای مربوط به خرید و فروش املاک و رهن و اجاره معادل یک درصد (نیم درصد از طرفین) می باشد.
به گفته امیری؛ همچنین حق معامله برای قرارداد اجاره مسکن معادل پنجاه درصد اجاره یک ماه (۲۵ درصد از طرفین) در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: کمیسیون تمدید قراردادهای اجاره نامه نیز معادل ۶۵ درصد حق الزحمه تنظیم قرارداد با نرخ جدید از طرفین پیش بینی گردیده است.
مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: گشت های ویژه نظارت بر مشاورین املاک همزمان با ابلاغ نرخنامه ها و با هدف رصد وضعیت اجاره نامه ها تشکیل شده و به برخورد با متخلفان خواهند پرداخت.
امیری در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد تخلف می توانند از طریق تماس با شماره تلفن گویا ۰۷۶۳۵۲۵۲۰۱۰ و ۰۷۶۳۵۲۵۲۵۲۱ واحد بازرسی و نظارت مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم و یا با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان تعزیرات حکومتی تماس حاصل نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا