اقتصادی

سقف افزایش اجاره مسکن در قشم ۲۰ درصد اعلام شد / برخورد با اجاره واحد‌های مسکونی شبانه در دستور کار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم سقف مجاز برای افزایش اجاره بها برای واحد‌های مسکونی ۲۰ درصد و برای واحد‌های تجاری ۳۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، افشار فتح الهی در نشست ساماندهی وضعیت اجاره بها با حضور رییس اداره تعزیرات شهرستان و جمعی از معاونان و مدیران سازمان، اظهار کرد: با هدف ساماندهی وضعیت اجاره بهای واحد‌های مسکونی سقف مجاز برای واحد‌های مسکونی ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: همچنین سقف افزایش نرخ اجاره بها برای واحد‌های تجاری تا ۳۰ درصد خواهد بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: اجاره واحد‌های مسکونی به صورت غیرمجاز، ممنوع بوده و در صورت مشاهده با مشاوران املاک و مالکان متخلف برخورد خواهد شد.
به گفته فتح الهی؛ همچنین مالکانی تصمیم دارند واحد مسکونی خود را به صورت شبانه کرایه دهند باید برای اخذ مجوزهای لازم به مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم مراجعه کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: گشت های ویژه نظارت بر مشاورین املاک با هدف رصد وضعیت اجاره نامه ها نیز تشکیل شده به برخورد با متخلفان خواهند پرداخت.
فتح الهی بیان کرد: با هماهنگی که با اداره تعزیرات حکومتی شهرستان قشم صورت گرفته در صورت مشاهده تخلف علاوه بر پلمب، واحد متخلف تا پنج برابر تخلف نقدی صورت گرفته جریمه  می شود.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس حق معامله مشاوران املاک معادل نیم درصد از طرفین معامله خواهد بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پیرامون برنامه ریزی برای ساماندهی وضعیت اجاره بهای واحد‌های تجاری نیز گفت: سقف مجاز برای افزایش اجاره واحد‌های تجاری ۳۰ درصد بوده و مالکان تمام واحد‌های تجاری ملزم به رعایت این موضوع می باشند.
فتح الهی بیان کرد: تمامی اجاره نامه های مربوط به واحد‌های تجاری باید به تایید مالکان مجتمع ها رسیده و همچنین حقوق مالکانه و حق شارژ این واحدها نیز باید در زمان تنظیم قرارداد اجاره تسویه شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ یا شماره تلفن های ۰۷۶۳۵۲۵۲۰۱۰ مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم و ۰۷۶۳۵۲۴۱۲۱۰ سازمان تعزیرات حکومتی هرگونه تخلف در زمینه تنظیم قرارداد اجاره بها را گزارش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا